مقصر اصلی راکد بودن آب در خیابان های زاهدان چه عواملی هستند؟/بوی تعفن فاضلاب مردم را آزار می دهد؟


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906724

در عین حال بوی نامطبوع آب راکد در نهرها و خیابان های زاهدان مردم را نگران کرده است و باید بررسی شود که چه عواملی در این امر دخیل بوده که هم سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و هم موجب بی توجهی مردم می شود. تلاش شهرداری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، تخلیه زباله های خانگی به کانال های معابر شهری، لایروبی نکردن به موقع و در نتیجه راکد ماندن فاضلاب و در عین حال منجر به ایجاد بوی نامطبوع می شود. رشد و تکثیر انگل ها و حیوانات ابتدا باید بررسی شود که عامل اصلی راکد شدن آب در معابر شهری چه شخص یا عواملی هستند.

مشکلی که باعث شده سیستم جمع آوری آب های سطحی در اکثر خیابان ها و کوچه های شهر جایگزین محل دفن زباله شود و علاوه بر به خطر انداختن سلامت شهروندان، گلایه های مردمی مبنی بر عدم رسیدگی مسئولان به این مشکل را برانگیخته است.

در برخی مناطق بویژه در ساعاتی که گرما به اوج خود می رسد بوی نامطبوع آن علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی برای ساکنین، نتیجه ای جز بیماری های پوستی و عفونی کودکان در حال بازی را در پی ندارد، زیرا گاهی اوقات تا این حد بد است. راکد آب خیابان ها و کوچه ها را می پوشاند.

به گفته برخی از شهروندان؛ عدم جمع آوری زباله یا لایروبی نهرها و جاده ها از یک سو دلیل وجود حشرات مضر و سگ های ولگرد است و از سوی دیگر بوی نامطبوعی که در هوا پخش می شود آسایش و آرامش را از افراد می گیرد. ساکنان


7dfdeb79 ae18 49e7 81a6 6fa351380e67 خبر خاکستری



به گفته برخی از شهروندان، نبود سطل زباله در برخی مناطق یکی از معضلاتی است که باعث ایجاد زباله در خیابان ها و جوی ها شده است، عاملی که فضای نامناسبی را در برخی مناطق ایجاد کرده و منجر به انباشت زباله در آن مناطق شده است. نهرها و راکد بودن آب و احساس بوی نامطبوع، بوی آن بسیار آزاردهنده است و تنفس در آن سخت است.

محمدرضا مقدم رئیس خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما مشکل اصلی راکد بودن آب در نهرها را مربوط به شیب ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: زمانی که آب راکد است، زمانی که ساخت و ساز است. شیب، لایروبی باید روزانه انجام شود. محوطه یک روز در میان تمیز می شود.

وی بیان کرد: عملیات لایروبی و پاکسازی نهرها و مسیل های زاهدان با تلاش اکیپ های نظافتی به صورت مستمر و طبق برنامه در سطح شهر و حوزه خدمات اجرایی ادامه دارد.

این مسئول افزود: شهرداری زاهدان به منظور مایع سازی و دفع فاضلاب و جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع و همچنین جلوگیری از آبگرفتگی معابر، تانکر مخصوص شستشوی نهرها و مسیل های سطح شهر را آماده کرده است. ، که از هفته آینده برای نظافت خیابان های شهر استفاده می شود، هزینه تجهیزات و تحویل این خودرو 300 میلیون تومان است.

وی در ادامه به مشارکت و همکاری شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: مشارکت جدی شهروندان در عدم ریختن نخاله و نخاله های ساختمانی در انهر از بروز سیلاب جلوگیری می کند و در این زمینه آرمان داشته باشیم.


10d128df ead5 4893 9a3b ee4148d8baf2 خبر خاکستری

به گفته مسئول خدمات شهری شهرداری زاهدان؛ رسیدن به شعار شهر زیبا نیازمند افرادی است که مشارکت بالایی داشته باشند، شهر خوب، شهروند خوب زمانی محقق می شود که مشارکت اجتماعی خود را افزایش دهیم.

بروز این شکایات و قطع خدمات رسانی به شهروندان در حالی صورت می گیرد که فتنه گران در حوادث اخیر خسارات هنگفتی به شهرداری زاهدان وارد کرده اند، از این رو محمدامین براهویی شهردار زاهدان گفت: اغتشاشات اخیر، خسارات وارده به شهرداری زاهدان است. به ساختمان ها، تجهیزات و تجهیزات بالغ بر 200 میلیارد تومان، امکانات، مبلمان شهری، فضای سبز و دوربین های ترافیکی به این شهر آورده شد که مشکلاتی را برای شهرداری در زمینه جمع آوری زباله در محلات ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید