چه کسی به زاهدان نشینان حمله می کند؟/ تابستان دوباره بوی تعفن!


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884117

لایروبی به موقع نهرها، راکد ماندن فاضلاب و عدم تمکین بخشی از شهروندان در دفع زباله در کانال های معابر شهری دلیلی شد تا بوی تعفن دوباره در تابستان امسال در برخی احساس شود. بخش هایی از شهر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمان، عدم لایروبی به موقع نهرها، راکد ماندن فاضلاب و از همه مهمتر عدم تمکین برخی از شهروندان به دفن زباله های خانگی در کانال های معابر شهری، همه اینها دست به دست هم می دهد. همه ساله با شروع فصل تابستان به دلیل گرما هوا، بوی نامطبوع فضا و حیوانات و حشرات مضر جام صبر مردم را پر می کند.

بوی تعفن صدای شهروند زاهدان

شهرکی یکی از شهروندان زاهدانی با ارسال تصاویری از محل سکونت خود به خبرنگار ما گفت: همانطور که مشاهده می کنید به دلیل عدم لایروبی مناسب و به موقع جریان آب در کانال مسدود شده و منجر شده است. احساس بوی بد به خصوص در روشن کردن کولر گازی. ; که این بو وارد خانه ها شده و نفس اعضا را سخت می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا، حشرات و پشه ها در اطراف این نهرها افزایش یافته و ورود آنها به منازل امنیت مردم را به خطر انداخته است و متولیان امر را ملزم به نظافت به موقع نهرها و نهرها کرده است.


1(10) خبر خاکستری

ریقی یکی دیگر از شهروندان ساکن خیابان سعدی روبروی پارک کریمه زاهدان نیز افزود: بوی نامطبوع فاضلاب باعث ناراحتی اهالی، کسبه و عابران پیاده شده است. با وجود مراجعات متعدد و پیگیری های انجام شده از مسئولین شهرداری، متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در این منطقه فاضلاب راکد و بدون مسیر می ماند و به عاملی برای رشد و تجمع انواع پشه ها و میکروب های بیماری زا تبدیل شده و سلامت ساکنان به ویژه کودکان را به خطر انداخته است.

به گفته این شهروند زاهد؛ در برخی جاها به سلامت محیط زیست به معنای واقعی توجهی نمی شود و مسئولان نسبت به آن احساس نگرانی نمی کنند.

وی تصریح کرد: بوی تعفن فاضلاب با گرمای هوا چند برابر شده و فرصتی برای آزار و اذیت مردم محسوب می شود چرا که در این گرمای وحشتناک نه تنها پنجره های خانه باز نمی شود، بلکه هنگام کولر گازی هم باز نمی شود. روشن می شود، بو وارد خانه می شود و آسایش را از ساکنان سلب می کند.


4(6) خبر خاکستری

مردم نقش کلیدی در کاهش ریسک ها و هزینه ها دارند

در گفت و گوی تلفنی خبرنگار ما با داود شقوزایی رئیس سازمان پسماند شهرداری زاهدان گفت: برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر، عملیات لایروبی نهرها و مسیل ها توسط تیم های نظافتی معاونت خدمات شهری و شهرداری در دستور کار قرار گرفته است. به طور منظم انجام می شود.

وی افزود: در جلسه ای که چندی پیش با معاون خدمات شهری داشتیم، بحث تانکر شستشوی نهرها برای آبیاری نهرها و رودخانه ها مطرح شد.

به گفته وی لایروبی نهرها از محور مرکزی شهر در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است.

وی داشتن شهر خوب را مستلزم همکاری مردم عنوان کرد و گفت: همه شهروندان باید شهرداری را در ایجاد شهری پاک و ایمن یاری کنند و از ریختن زباله و زباله در کانال ها و جوی ها خودداری کنند زیرا مردم در کاهش خطرات نقش دارند. و هزینه ها


2(10) خبر خاکستری

رئیس سازمان پسماند شهرداری زاهدان ادامه داد: در خصوص پارک کریمه سعدیه نیز مکاتباتی خواهیم داشت تا این مشکل که عامل شکایت اهالی است در اسرع وقت برطرف شود.

شقوزایی گفت: در برخی نقاط که به دلیل سیلاب عید قربان با مشکل انسداد جاده مواجه هستند با آهک پاشی برای رفع مشکل آنها تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید