پیام های خاموشی دوباره / تابستان داغ دوباره منتظر مردم است؟


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823402

سخنگوی صنعت برق کشور اخیرا اعلام کرد با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری جدول زمانی برای قطعی برق نداریم. حال این سوال پیش می آید که آیا ما خسوف نداریم یا خسوف بدون اطلاع صورت می گیرد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، در سال های گذشته با افزایش دما و به دنبال آن افزایش مصرف برق در تمامی نیازهای خانگی، صنعتی، اداری و کشاورزی، فشار زیادی بر شبکه برق کشور وارد شد و این مشکل موجب قطعی و نارضایتی شد.

انفعال دولت روحانی در تولید برق
با توجه به اینکه دولت روحانی موضوع قطعی برق را به دلایل مختلف به هم مرتبط کرده و از طرق مختلف می‌خواهد این کمبود برق را جبران کند، اما باید گفت که عدم سرمایه‌گذاری برای توسعه ظرفیت تولید برق در کشور شاید دلیل این امر باشد. مهمترین دلیل قطعی برق مکرر در چند سال اخیر.
به گفته وزارت نیرو، دولت روحانی کمترین توسعه ظرفیت تولید برق کشور را در بین دولت های پس از انقلاب داشته است. از ابتدای سال 1392 تا پایان سال 1399 ظرفیت اسمی تولید برق در کشور تنها 23 درصد افزایش یافت که بدترین عملکرد در بین دولت های پس از انقلاب است.
این کاهش ها و آسیب های وارده به همه هزینه ها در کشور، دولت فعلی را ایجاب می کند که از همان روزهای اول شروع کار خود یک طرح جامع داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده توانیر: امکان انتشار جدول ماه گرفتگی
البته چندی پیش محمداله داد، معاون هماهنگ کننده توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) با اشاره به احتمال انتشار جدول خسوف به دلیل عدم تعادل در تولید و مصرف گفت: که نباید به این سمت برویم، بلکه باید شرایط بدبینانه را نیز در نظر گرفت و قطعا برنامه تعطیلی خواهیم داشت که با توجه به میزان ظرفیت تولیدی که هر روز خواهیم داشت به دلیل آن، به موقع اعلام خواهد شد. شرایط دما و زنجیره نیروگاه اضطراری

سخنگوی برق: اعلام قطعی برق در دستور کار صنعت برق نیست
همچنین از سوی دیگر مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با استناد به مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها به نقل از معاون هماهنگ کننده توزیع، درباره احتمال وقفه در تابستان گفت: امسال انجام شد.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های گسترده ای که در ساخت نیروگاه های جدید و نوسازی نیروگاه های موجود و همچنین اجرای طرح های مدیریت مصرف تابستانی تدوین شده است، خدای ناکرده تابستان را بدون وقفه رها کنیم و وقفه های ناشی از آن را منتشر کنیم. فقدان «در دستور کار صنعت برق نیست.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در سال 1400 تقاضا برای مصرف برق حدود 8 درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو 100 برنامه عملیاتی برای گذراندن موفقیت آمیز تابستان 1401 در نظر گرفته بود که تا ابتدای سال جاری در حال پیگیری است. دولت سیزدهم
رجبی مشهدی گفت: با توافقات اندیشیده شده و همکاری خوب با وزارت صنعت، آمادگی کامل برای مدیریت پیک بار مصرف در تابستان امسال را داریم و با حمایت برنامه های تدوین شده، عدم تعادل در تولید و مصرف جبران و جبران می شود. انتشار ماه گرفتگی در دستور کار است.
در پی انتشار این خبر یکی از مخاطبان ما ویدئویی را در روز 30 فروردین در مورد قطعی برق برای ما ارسال کرد که نشان می دهد در اپلیکیشن برق من پیامی برای این مخاطبان ارسال شده است که در 180 فروردین امسال به مدت 180 دقیقه به مدیریت بار آنها قطع خواهد شد.

968c3b23 c63e 4756 aebb 180cf5fb6b01 خبر خاکستری

f26de138 ea23 4732 8cb0 01ae46da21ff خبر خاکستری

حال این سوال پیش می آید که کدام مسئول حرف این مقام را باور می کند و شاید مهمتر از آن این سوال باشد که آیا امسال دوباره قطعی برق خواهیم داشت؟ آیا برق بارها و بارها قطع می شود؟ آیا در اثر قطعی های مکرر برق به وسایل الکترونیکی یا تولیدی مردم و … صدمات جبران ناپذیری وارد می شود؟ آیا واقعا دولت برای جبران کسری برق ایجاد شده توسط دولت قبل برنامه ریزی کرده بود؟ و خیلی سوالات دیگر…
البته با اقدامات بعدی خبرنگار ما از مخاطبانی که این عکس ها را ارسال کردند، قطعی برق رخ نداد، اما ایجاد استرس در روزهایی که هوا هنوز خنک است و وارد تابستان نشده ایم، بیشتر از قطعی برق است.
در هر صورت امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و مناسب بخشی از گلایه های ناشی از بی تدبیری سال های گذشته برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید