تابستان داغ و پاییز طوفانی در ایران، برنامه آمریکا برای کسب امتیاز در برجام


ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903436

اخوان مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: طرح تابستان داغ و پاییز طوفانی آمریکا برای ایجاد هرج و مرج در ایران به منظور تضعیف مولفه های قدرت جمهوری اسلامی و سپس امتیاز گرفتن در موضوع برجام هدف اصلی آمریکا بود. در ایجاد ناآرامی های اخیر در ایران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد آهوان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه برای تحلیل و تحلیل وقایع اخیر باید به پشت صحنه حوادث و برنامه ریزی هایی که برای کشورمان انجام شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاقات اخیر در واقع از ساعت 24 آغاز شد. پایان دوران ترامپ و فشارهای آمریکا برای امتیاز گرفتن از ایران بازمی گردد که دولت آمریکا سعی کرد موضوعات غیر برجامی را در متن برجام وارد کند و ایران را تحت فشار قرار دهد و از کشور امتیاز بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل خروج آمریکا از برجام به همین موضوع مربوط می شود، اما با مقاومت ایران نتوانستند به اهداف خود برسند اما تسلیم نشدند و در ابتدای برجام به گونه ای دیگر این موضوع را پیگیری کردند. دوران بایدن

مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به اینکه در دولت قبلی ایران به دلیل وجود تفکر غربی، مقامات آمریکایی تلاش زیادی کردند تا امتیازات مورد نظر را از ایران بگیرند، اهدافی را که در نظر داشت از بین برد. تعیین کرد زیرا دولت جدید به هیچ قیمتی نمی خواست موافقت کند.

اخوان با اشاره به اینکه غربی ها پس از ناامیدی از اینکه نتوانستند در دولت جدید به اهداف خود برسند، مسیر خود را تغییر دادند، خاطرنشان کرد: راه جدید غربی ها برای امتیاز گرفتن از ایران، هدف قرار دادن مولفه های قدرت ایران بود. دلیل اینکه برنامه هایی را برای بی ثبات کردن عمق داخلی و خارجی ایران طراحی کردند این بود که اولین لایه این بی ثباتی مربوط به مردم ایران و کشورهایی بود که عمق استراتژیک کشور ما محسوب می شدند.

وی با تاکید بر اینکه بی ثباتی ایران و کشورهایی مانند عراق و لبنان مشکل جدیدی نیست، تصریح کرد: اما در یک سال اخیر تمرکز آنها بر تضعیف مولفه های قدرت ایران بوده است به طوری که مسئولان کشور مجبور به دادن امتیازات مورد نظر خود شوند. غرب که در ابتدا وقتی این طرح شنیده شد، اعتقاد بر این بود که چون شعار اصلی دولت سیزدهم مسائل اقتصادی بود، غرب باید روی این موضوع تمرکز کند.

آهوان تصریح کرد: با توجه به اینکه تقریباً قطعی بود دولت فاز بعدی هدفمندی یارانه ها را اجرا می کند، آمریکا برنامه ریزی های ویژه ای برای تمرکز بر این موضوع انجام داد و منتظر اجرای این طرح ماند تا موجی از نارضایتی را در مردم ایجاد کنند. این عرصه در سطح ملی کشور را ایجاد کرد، اما پس از اجرای این طرح و با وجود نارضایتی های ایجاد شده، فضا آنطور که می خواستند پیش نرفت.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، نشستی در کردستان عراق برگزار شد که در اطراف آن سرویس های جاسوسی برخی کشورها و گروه های مخالف نظام حضور داشتند اما تمرکز بر سازمان جاسوسی آمریکا بود. : در این جلسه ظرفیت گروه ها سنجیده و تبادل نظر و توزیع کار انجام شد و در این جلسه بی ثبات سازی ایران به عنوان دستور کار اصلی قرار گرفت.

مدیر عامل روزنامه جوان با یادآوری اظهارات جیک سالیوان به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حاشیه مذاکرات برجام مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال ارزان ترین راه برای از بین بردن حکومت دینی در ایران است، گفت: طرح جایگزین پس از آن. ناکامی در ایجاد ثبات در کشور پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، ایجاد تابستان گرم و پاییز طوفانی بود.

وی ادامه داد: برنامه تابستان گرم آنها این بود که با استفاده از مسائل اجتماعی که می تواند با متوسط ​​جامعه همراه باشد فضای کشور را گرم کنند تا در طول سه ماه تابستان فضای کشور برای یک فضای بزرگ آماده شود. قیام گسترده و در صحنه از اول مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، فضا را برای گسترش این موج اعتراضی به عرصه‌های مختلف جامعه فراهم می‌کند.

اخوان اعلام کرد که هدفشان از تابستان گرمی که دنبال می‌کنند، مشارکت دادن طبقه متوسط ​​است که مستلزم ایجاد مشکل اجتماعی است و در این زمینه حجاب را انتخاب کرده و آن را برنامه‌ریزی کرده‌اند. علت انتخاب حجاب از سوی دشمنان پیش از این در بحث اقتصادی بخت خود را آزموده بودند اما نتوانستند موج اپیدمی ایجاد کنند و حتی در زمینه حقوق بازنشستگان نیز علیرغم تلاش های فراوان نتوانستند. رسیدن به موفقیت، یعنی چرا دنبال یک معضل اجتماعی رفتند..

مدیر مسئول روزنامه جوان ادامه داد: طبق هدف خود که ایجاد موج گسترده اعتراضی بود، باید طبقه متوسط ​​جامعه درگیر معضل شده باشند که این امر مستلزم انتخاب یک معضل اجتماعی است و به همین دلیل در تابستان گذشته اقدامات متعددی برای تبدیل شدن موضوع حجاب به موضوعی اعتراضی انجام شد و در هر یک از این موضوعات تلاش کردند جنبشی اعتراضی با محوریت آن تشکیل دهند اما موفق نشدند اما موفق شدند افکار عمومی را حساس کنند.

وی تصریح کرد: در همین بازه زمانی گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی ها که یک بنیاد کاملا صهیونیستی و ضد ایرانی است منتشر شد و توصیه های متعددی به مقامات آمریکایی در خصوص ناآرامی ها در ایران کرد. و نقشی را برای آنها تعریف کرد که مهمترین آن اجازه دسترسی به اینترنت برای اختلال گران بود و در این گزارش به وضوح بیان می کنند که ظرفیت شرکت ایلان ماسک برای تشخیص اختلال بسیار خوب است.

اخوان با اشاره به اینکه این گزارش حدود 4 ماه پیش منتشر شده است، گفت: این گزارش در زمانی منتشر شده است که در کشور خبری نیست اما به وضوح به نقش فضای مجازی اشاره شده است.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه در روزهای اخیر بحث های مختلفی در خصوص نقش فضای مجازی در این حادثه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ قضاوتی در مورد سازماندهی یا نبودن علت حوادث اخیر که منجر به فوت خانم خانم شد. امینی اما آنچه مشخص است آمادگی جریان استکبار به گونه ای است که در دو روز اول نام مهسا امینی تبدیل به یک ترند شود و حتی رکورد قبلی مربوط به هواپیمای اوکراینی را بشکند.

وی ادامه داد: این حادثه نشان می دهد که یک یگان سایبری کاملا مجهز و آماده پشت این حادثه است و همزمانی این حادثه با راه اندازی مهر نیز قابل توجه بود.

اخوان با بیان اینکه این اتفاق درست قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها رخ داده است، تصریح کرد: در این شرایط دیکتاتوری رسانه ای همه جامعه را با قدرت ارتش سایبری خود و از سلبریتی ها، هنرمندان گرفته تا مردم عادی مجبور به واکنش می کند. ساکت می شوند و روی شورش بنزین می ریزند.

اخوان تصریح کرد: ادامه داستان مهسا امینی کاملاً شبیه به شورش های گذشته بود به گونه ای که دشمنان با انتخاب یک موضوع پشتیبان سعی کردند بعد از فروکش موج اول موضوع بعدی را مطرح کنند که امسال همان موضوع است. کلمه کلیدی “جرم” بود.

مدیرمسئول روزنامه جوان در تشریح این وضعیت خاطرنشان کرد: آمریکا ناآرامی در ایران را جزئی از برنامه بزرگ خود می داند و هدف بزرگتر آمریکا تضعیف ایران و سپس کسب امتیازاتی است که امیدوار است از طریق آن ایران را تحریم کند. به این ترتیب موج نارضایتی را گسترش داده و به اهداف خود می رسند.

محمدجواد احوان مدیر مسئول روزنامه جوان در پایان تاکید کرد: هدف آمریکا تضعیف مولفه های قدرت ایران در بعد داخلی و خارجی است و لازم است این موضوع برای مردم و با شفاف سازی ابعاد مختلف تبیین شود. این حادثه را برای مردم تشریح کنید و مردم را با واقعیت مواجه کنید و روی برگردانید تا از عملیات روانی دشمن سوءتفاهم نکنند.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید