اگر برجام در روزهای آینده احیا نشود، از سرگیری مذاکرات بعد از تابستان بسیار سخت می شود/ بعد از تابستان وارد یک سری اتفاقات سیاسی دیگر خواهیم شد.

اگر برجام در روزهای آینده احیا نشود، از سرگیری مذاکرات بعد از تابستان بسیار سخت می شود/ بعد از تابستان وارد یک سری اتفاقات سیاسی دیگر خواهیم شد.

روز جدید جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هشدار داد که اگر در روزهای آینده توافقی حاصل نشود، از سرگیری مذاکرات برای احیای برجام پس از تابستان بسیار دشوار خواهد بود.

بورل در مصاحبه ای با یک روزنامه اتریشی گفت: فکر نمی کنم فرصتی برای مذاکرات بیشتر وجود داشته باشد.

و افزود: من کسی نیستم که مهلت موقت تعیین کنم. اما من می دانم که پس از تابستان از سرگیری مذاکرات بسیار دشوار خواهد بود.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما چند روز تعطیل داریم زیرا پس از پایان تابستان وارد یک سری رویدادهای سیاسی دیگر خواهیم شد.

بورل توضیح داد که طرفین قبلاً در مورد “بخش بسیار مهم” بازگشت به برجام به توافق رسیده بودند، اما گفت که مسائل باقی مانده می تواند توافق نهایی را از مسیر خارج کند.

وی تاکید کرد که این توافق “راه حل همه چیز نیست” اما “اگر ایران یک قدرت هسته ای نیست، به لطف توافق است”.

بورل گفت: واضح است که این توافق همه مشکلات را حل نخواهد کرد. ایران نه تنها به دلیل برنامه هسته ای خود بلکه به دلایل متعدد دیگر منطقه را نگران می کند.

بورل افزود که دستیابی به توافق در حال حاضر می تواند برای همه طرف های درگیر مفید باشد زیرا به ایران اجازه می دهد به بازار بین المللی نفت بازگردد و به تامین کننده جدیدی برای اروپایی ها تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید