کلیباف: معلوم است که اغتشاشات رو به خاموشی است و رو به پایان است

کلیباف: معلوم است که اغتشاشات رو به خاموشی است و رو به پایان است

روز جدید محمدبکر کلیباف رئیس شورای اسلامی شهر گفت: با تشخیص دقیق و برنامه ریزی مردم نجیب و هوشیار ایران عزیز برای همراهی نکردن با اعتراضات خشونت آمیز، روشن است که این اغتشاشات خاموش و پایان خواهد یافت. اما باید در نظر داشت که پس از برقراری امنیت و آرامش در کشور، تدبیر و هوشمندی مردم در عدم توجه به خشونت و بی نظمی بهانه ای برای پرهیز از تغییر رویه ها قرار نگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: این جنایت ثابت کرد که دشمنان در کمین تجزیه کشور هستند، این جنایت ثابت کرد که دشمن در صدد از بین بردن امنیت کشور است و افراد موثر باید راه خود را از دشمنان جدا کنند و در این راستا باید تلاش کنند تا امنیت کشور را از بین ببرند.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۷ آبان شورای اسلامی و در سخنانی به فرمان خود با تبریک سالروز شهادت بسیجی حسین فهیمده گفت: جنایت تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) که منجر به جان باختن جمعی از هموطنان مظلوم استان فارس و شهرستان شیراز شد اینجانب ضمن تسلیت به مقام شامخ شهدای ایران اسلامی و شفای عاجل مجروحان این پرونده را از خداوند منان خواستارم و قدردانی می نمایم. تشکر از حضور کم نظیر مردم استان فارس در مراسم تشییع شهدا.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در خصوص علت وقوع این فجایع اقدام قاطع و عالمانه لازم است و انشاالله مردم شاهد اقدامات متقابل در خصوص این جنایات باشند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه باید بدانند که نمی توانند پشت نقاب داعش و تلویزیون های لندن پنهان شوند و باید پاسخگوی خون های ریخته شده در ایران باشند. این جنایت ثابت کرد که دشمنان ایران عزیز در کمین تشویش کشور، برهم زدن زندگی روزمره مردم و ایجاد جنگ و درگیری در شهرها و تجزیه کشور و فرصت طلبی هستند.

کلیباف یادآور شد: این جنایات ثابت کرد که دشمن تصمیم به برهم زدن امنیت کشور گرفته است و از امروز فعالان عرصه فکری و تاثیرگذار باید راه خود را از خشن و جنایتکار به وضوح تشخیص دهند. البته اقدامات تروریستی دشمنان ایران نباید بهانه ای برای نادیده گرفتن اعتراضات جمعی مردم باشد.

وی تاکید کرد: اما باید در نظر داشت که اگر گروه های سیاسی و بازیگران فرهنگی و اجتماعی از ابتدا مانع از تبدیل اعتراض اصلاح طلبان به شورش و اعتراض می شدند و مانند عموم مردم عمل می کردند و راه خود را از خشونت جدا می کردند، دشمن … ایران جنایتکار نتوانست از فرصت ایجاد شده به ضرر مردم استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: اعتراض را نه تنها صحیح و دلیلی برای پیشرفت کشور می دانیم، بلکه معتقدیم این حرکت های اجتماعی تا مرز با خشونت، جنایتکار و تجزیه طلب، سیاست ها و تصمیمات را تغییر خواهند داد. همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با کارگران فرمودند اعتراضی که در آن مرز با دشمن مشخص شده بود را تایید کردند. نمونه بارز کارآمدی این روش اعتراض به مطالبات معلمان و مستمری بگیران در ماه‌های قبل از رسیدن به نتایج ملموس است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مرزبندی با خشونت و براندازی شرط لازم برای حصول نتیجه و تغییر محسوس در نتیجه اعتراضات است، گفت: نظام سیاسی کشور نیز بستر معینی برای انواع اصلاحات و تغییرات است تا منافع عمومی را تامین کند. مبتنی بر اراده مردم است، از این تغییر، اصلاح نظام حکومتی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی است که باید به دولت جدید منتهی شود.

وی ادامه داد: با توجه به تشخیص و برنامه ریزی دقیق مردم شریف و هوشیار ایران عزیز برای همراهی نکردن با اعتراضات خشونت آمیز، مشخص است که این اغتشاشات فروکش کرده و پایان خواهد یافت. اما باید در نظر داشت که پس از برقراری امنیت و آرامش در کشور، تدبیر و هوشمندی مردم در عدم توجه به خشونت و بی نظمی بهانه ای برای پرهیز از تغییر رویه ها قرار نگیرد.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: در این زمان نوبت به کارمندان کشور رسیده است که با تدابیر لازم برای ارتقای کارآمدی و رفع نقاط ضعف در مدیریت اقتصادی، مدیریت فرهنگی، مدیریت اجتماعی و مدیریت سیاسی پاسخگوی درایت مردم باشند.

کلیباف خاطرنشان کرد: به خواست خداوند به زودی مردم عزیز ما شاهد امنیت کامل و همه جانبه در زندگی روزمره خود خواهند بود و ما مسئولان نیز باید بتوانیم پاسخگوی این حمایت ها و بصیرت مردم بزرگوارمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید