توقف و اعتصاب آخرین تلاش دشمنان برای داغ نگه داشتن تنور اغتشاشات بود/ خسارت اقتصادی روی دیگر سکه اغتشاشات است.


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921315

بسیج گفت: دشمنان ملت ایران وقتی در جنگ مشترک خود شکست خوردند روش های جدیدی را انتخاب کردند، دعوت به تعطیلی تشکل های کارگری، اعتصاب کامیون داران و …. آخرین تیرهایی بود که سپاه دشمن به سوی ملت ایران پرتاب کرد، نه مردم را با خود بیاورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدرضا بسیجی استاد دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی تصریح کرد: رشد اقتصادی در هر جامعه ای می تواند به صورت دقیق، اصولی، اساسی و تصاعدی پیش برود به شرطی که جامعه امنیت داشته باشد.
وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، پیشرفت های اقتصادی خوبی در کشور حاصل شده است که البته ممکن است این پیشرفت برای خیلی ها ملموس نباشد زیرا ممکن است بخشی از این مشکلات اقتصادی در حوزه پرداخت بدهی های قبلی یا ساخت و ساز باشد. زیرساخت ها، اقداماتی مانند تامین آب از دریا که هزینه های گزافی دارد، تخصیص اعتبار برای راه اندازی کارخانه های متوقف شده، اشتغال حدود 900 هزار نفر در کشور و…
استاد دانشگاه شهرکرد ادامه داد: یکی از دلایل ناآرامی ها این بود که نگذاشتند دولت سیزدهم در کار و هدف خود موفق باشد چرا که اگر موفق شود برای رقبای خود مشکل ایجاد می کند و دلیل دیگر ناآرامی ها همین است. کشورهای غربی که ایران را الگو و نمونه می بینند با وجود همه تحریم ها به پیشرفت اقتصادی دست می یابند.
بسیج تصریح کرد: اختلالات خودبخودی آثار زیانبار اقتصادی زیادی دارد، اولاً ترانزیت کالاهایی که از کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و حتی چین و هند به ترکیه و کشورهای اروپایی می رفت، به دلیل شرایط التهابی داخلی و دلایلی که ایران از آن عبور می کرد، متوقف شد. اقتصاد به شدت آسیب دید
وی خاطرنشان کرد: آسیب دیگری که کشور قبل از ناآرامی های ماه های اخیر دید، در حوزه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار خارجی بود.
استاد دانشگاه شهرکرد افزود: سومین آسیب اغتشاشات تخریب اموال عمومی مانند آتش زدن خودروهای رسمی، تخریب و آتش زدن ساختمان ها و… است.
بسیج بیان کرد: مهمترین خسارت مالی، تلفات یا مجروح شدن برخی افراد در حوادث اخیر است که می تواند عواقب زیانباری برای خانواده ها ایجاد کند و زندگی آنها را در سطح کوچکتری به چالش بکشد.
وی تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در هر قیامی که رخ می دهد با سه گروه مواجه هستیم. گروه اول چند مزدور وابسته به خارج هستند که قصد براندازی جمهوری اسلامی ایران را دارند. دسته دوم کسانی هستند که گلایه و اعتراض دارند اما متأسفانه خود را با گروه اول مرتبط می کنند.
استاد دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه دسته سوم افرادی هستند که تحت تاثیر عواطف و احساسات قرار می گیرند، افزود: معمولا دسته اول طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده تخریب و می سوزند، اما دو گروه بعدی به دنبال گروه اول و همراه با تخریب هستند. با این تفاوت که گروه سوم بعداً از کاری که کرده اند پشیمان می شوند، در حالی که دو گروه قبلی پشیمان نمی شوند.
بسیج ادامه داد: در فتنه اخیر، دشمن جنگ ترکیبی به راه انداخته است، یعنی جنگی با ترکیبی از همه روش ها اعم از تحریم، مناظره دادگاه، شورش خیابانی، حتی جنگ نظامی که قرار بود در عیار غربی یا جنگ حزبی با حضور همه گروه‌ها از جمله کوموله‌ها، دمکرات‌ها، منافقین، همجنس‌گرایان، امپریالیست‌ها، بهائیان و… اتفاق افتاد و هدف نهایی آنها فروپاشی جمهوری اسلامی ایران بود.
وی تصریح کرد: زمانی که دشمنان ملت ایران در جنگ مشترک خود شکست خوردند روش های جدیدی را انتخاب کردند، فراخوان تعطیلی تشکل های کارگری، اعتصاب کامیون داران و… آخرین تیرهایی بود که سپاه دشمن به سوی ملت ایران پرتاب کرد و مردم را با خود همراه کرد.
استاد دانشگاه شهرکرد افزود: مردم ایران در دهه های اخیر به رشد و بلوغ فکری رسیده اند و با وجود همه سختی ها، دوستان و دشمنان خود را با وجود همه سرمایه گذاری های دشمن در فضای مجازی می شناسند، اما به مرور زمان و در زمانی که مردم دچار مشکل شده اند، شاهد بوده ایم. از ماهیت دشمنی ها و شورش ها آگاه بودند و متوجه دشمنان شدند و آنها را شکست دادند.
بسیج ادامه داد: با وجود اینکه دشمنان این مرز و بوم همچنان با ایران دشمنی دارند، اما به اعتراف خودشان شکست را پذیرفته اند و ملت ایران در نبردی دیگر سربلندتر و مقتدرتر از گذشته قیام کرده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید