کم فروشی تنور داغ در نان پدیده ای است که در یاسوج دیده نمی شود


ساعت: 14:39
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894377

لاغری چانه، بی کیفیتی بعد از پخت گلایه اصلی این روزهای شهروندان یاسوجی از وضعیت نان نانوایی های این شهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، فروش کیلویی نان راهکاری است که مسئولان برای مبارزه با کم فروشی و قاچاق آرد در نظر می گیرند تا برای اجرای این طرح ملی، کار فروش نان از نانوایی ها آغاز شود. .

دولت اعلام کرده است که نان را گران نخواهد کرد و قصد دارد با اجرای این طرح و با حذف ارز ترجیحی و افزایش هزینه‌های نانوایان، یارانه را مستقیماً به نانوایان که آخرین حلقه تولید نان هستند، پرداخت کند. این امر باعث افزایش قیمت برخی از انواع نان می شود. کرد، بنابراین در کهگیلویه و بویار احمد تعدادی از حبازی ها برای جبران هزینه ها شروع به فروش می کنند.

99 درصد نانوایی های شهر یاسوج مجهز به دستگاه کارت خوان هوشمند هستند و اکنون مشخص شده است که هر نانوایی در استان چقدر نان می فروشد.

دولت میزان دقیق مصرف آرد در استان کهگیلویه و بویراحمد را می داند، اما بی توجهی به نظارت بر کار نانوایی ها این موضوع را در هاله ای از بلاتکلیفی قرار داده است، مبنی بر تعداد نان فروخته شده یا وزن آن. چانه؟ زیرا کم فروشی در وزن ریش ها دیده می شود و میزان مصرف آرد متناسب با تعداد نان فروشی نیست.

ابوالحسن صداقت کیش، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این از مجهز بودن 96 درصد نانوایی های فعال استان به دستگاه های کارتخوان هوشمند خبر داده بود و افزود: نانوایی ها موظف به استفاده از این دستگاه ها و جلوگیری از ایجاد مشکل در این زمینه هستند. توزیع سهمیه آرد از دریافت وجه نقد خودداری کنید تا این کار در بین اصناف و مصرف کنندگان نهادینه شود.

این در حالی است که به گفته شهروندان یاسوجی، موضوع دست کم گرفتن وزن کینتاس ها نهادینه شده و عدم نظارت صحیح بر بازار باعث شده تا شاهد خرید بی رویه نان باشیم، چرا که وزن کم کینت ها بر روی آن تاثیر می گذارد. مصرف و خریداران را مجبور به خرید می کند و این هوشمندی می تواند باعث شود که نانوا به آرد یارانه ای بیشتری نیاز داشته باشد.

کارتخوان های هوشمند نانوایی ها میزان قاچاق و انحراف یارانه های دولت را کاهش داده و ساماندهی کرده اند و این دستاورد بزرگ دولت محسوب می شود اما به نظر می رسد این دستاورد به قیمت کوچک شدن نان مردم باشد. حبازی بود

با اجرای طرح فروش کیلویی نان تا حدودی از فروش کم نان جلوگیری می شود، اما این را نیز باید در نظر داشت که در صورت عدم نظارت باید بر کیفیت پخت نان نظارت کنیم تا وزن آن افزایش یابد. و این طرح هنوز هم می تواند باشد. برای مردم مضر است و سلامت شهروندان را تحت تأثیر قرار می دهد.

اما مشکلی که باعث گلایه شدید شهروندان یاسوجی شده، عدم فروش در نانوایی ها است و انتظار می رود مسئولان امر بر پخت نان نظارت بیشتری داشته و با پدیده کم فروشی نان در این شهر برخورد جدی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید