نان در تنور بی کیفیت است، زنان باید در خانه با ضایعات نان مقابله کنند


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889238

سهیلا قائمی گفت: پخت نان بی کیفیت و نگهداری نامناسب باعث افزایش مصرف نان در سبک زندگی کنونی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیلا قائمی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: کیفیت پایین پخت نان و نگهداری نامناسب باعث افزایش مصرف نان در سبک زندگی کنونی شده است.

وی ادامه داد: در کوچه و بازاری که می رویم نان های زیادی می بینیم.

قائمی با اشاره به اینکه در گذشته هیچ خانه ای نان خشک نداشت، افزود: مادران بر این نان های خشک به عنوان قلب خانه حکومت می کردند و با پختن غذاهایی مانند آبگوشت، پنیر و اشکنه از این نان ها استفاده می کردند.

قائمی تصریح کرد: برای تهیه سمبوسه و ته دیگ هم می توانید از پودر سوخاری پیتا استفاده کنید.

وی مراحل تهیه گندم در مزرعه تا رسیدن به سفره را طولانی و طاقت فرسا عنوان کرد و گفت: هزینه های هنگفتی صرف می شود تا نان به دست مصرف کننده برسد بنابراین باید مدیریت صحیحی داشته باشد.

این کارشناس با بیان اینکه سنگک سالم ترین نوع نان است، ادامه داد: خانم ها مصرف نان را در خانه کنترل کنند و نگذارند که بیات و خشک شود.

قائمی تاکید کرد: تغییر سبک زندگی باعث دامن زدن به برخی باورهای غلط در جامعه شده است و باید با مدیریت و اصلاح الگوی مصرف از هدر رفتن این کالای ضروری جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه زنان نقشی بی بدیل در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف دارند، ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که مادرانی که مراقب حفظ نان ​​در خانه هستند، فرزندان خود نیز این نکته را رعایت می کنند.

این کارشناس در نهایت خاطرنشان کرد: باید نان را به اندازه نیاز تهیه کنیم و قبل از بیات شدن آن را مصرف یا استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید