برکت خانه های دیروز ضایعات سفر امروز شد / از لابه لای نان لواش چیپس خانگی درست کنید


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839287

شمسی زارعی گفت: نان همیشه نعمت پنهانی بوده اما امروز سر میزگرد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شمسی زارعی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نان از قدیم الایام نعمتی برای خانه بوده است، اما امروزه در سفره ها پیشرو شده است.

وی ادامه داد: در خیابان هایی که تردد می کنیم نان زیادی می بینیم و به برکت خانه ظلم بزرگی است.

سحر افزود: در گذشته هیچ خانه ای نان خشک نداشت زیرا زنان از سفره ها نهایت استفاده را می کردند و از انواع غذاها استفاده می کردند.

این کارشناس تصریح کرد: از لابه لای نان لواش می توان چیپس خانگی سالم و بسیار خوش طعم درست کرد و فرزندانم علاقه زیادی به آن دارند.

سحر گفت: حتی می توان از نان خشک آرد سوخاری درست کرد و در سرخ کردنی ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ضایعات نان خشک در کشور افزایش چشمگیری داشته است، گفت: بانوان به عنوان مدیران خانواده باید بر این موضوع نظارت داشته باشند یا حداقل با خرید نان کمتر و مدیریت بهتر، ضایعات منازل را به حداقل برسانند.

وی گفت: متاسفانه گرانی نان باعث کاهش ضایعات نمی شود زیرا فرهنگ مصرف گرایی در برخی خانواده ها نهادینه شده است.

زارای گفت: متأسفانه تغییر سبک زندگی برخی از فرهنگ های غلط در جامعه را نیز برجسته کرده است، بنابراین حکمرانی خوب باید از هدر رفت این کالای اساسی جلوگیری کند.

وی افزود: مادربزرگ های ما همیشه در زمانی که نان خانگی شان کهنه می شد غذای نان درست می کردند و از همه نان کهنه استفاده می کردند و چیزی به نام نان خشک نداشتند.

این کارشناس در خاتمه گفت: امروز باید این مهم مدیریت شود چرا که جریان کنترل شده سعی در ایجاد مشکل در زنجیره غذایی جهانی دارد که با مدیریت صحیح و مصرف این نعمت باید برای همیشه شادی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید