با درب نوشابه گیره سر درست کنید! / نحوه درست کردن گیره سر در خانه +ویدئو

گیره سر نوعی اکسسوری مو است که برای جمع کردن موها در جای خود استفاده می شود و در انواع مختلف و طرح ها موجود هستند. گیره سر می تواند برای هر سن و سبکی مناسب باشد و یک راه عالی برای افزودن کمی شخصیت و سبک به ظاهر افراد است. گیره سر معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شود و دارای یک قسمت صاف و یک قسمت دندانه دار است که به موها گیر می‌کند.

یکی از جذابیت های گیره سر این است که فقط به چند شکل محدود نمی شود و می توان انواع و اقسام گیره سر را درست کرد. در واقع شما لازم نیست حتما به یک مغازه اکسسوری فروشی مراجعه کنید تا گیره سر بخرید بلکه در خانه با چند وسیله رایج که در همه خانه ها هست می توانید گیره سر درست کنید.

یکی از روش های درست کردن گیره سر، استقاده از درب نوشابه است. شما با یک درب نوشابه و مقداری پارچه می توانید یک گیره سر خوب و زیبا برای خودتان درست کنید.

ویدئوی زیر نحوه درست کردن گیره سر با استفاده از درب نوشابه را آموزش می دهد.

انواع گیره سر که هر دختری باید بشناسد

گیره سر انواع مختلفی دارد. در لیست زیر برخی از کاربردی ترین انواع آن را می توانید مشاهده کنید:

کش مو

یکی از رایج ترین انواع گیره مو، کش ها هستند. این کش ها ممولا در طرح ها و رنگ های مختلفی در دسترس قرار دارند و هزینه ارزان و استفاده آسان از آن ها از جمله مزیت هایی است که می توان به آن اشاره نمود. همچنین باید در نظر داشت که کش های مو مناسب همه مدل مویی هستند.

گیره سر

حتی اگر شما موهای خیلی بلند و پر پشتی هم نداشته باشید می توانید از این کش ها استفاده کنید. برخی از انواع کش مو را اسکرانچی می نامند که بر روی آن لایه ای پارچه قرار گرفته که هم زیبایی بیشتری دارد و هم می تواند از آسیب های احتمالی به مو جلوگیری نماید.

کلیپس

کلیپس نیز یکی دیگر از انواع گیره مو است که می توانید آن را در طرح و اندازه های متنوع در بازار مشاهده نمایید. مهم ترین نکته در خرید کلیپس این است که باید به اندازه آن توجه نمایید. حجم و بلندی مو در انتخاب نوع کلیپس نقش مهمی ایفا می کند. معمولا کلیپس هایی با دندانه های ریز تر و نزدیک به هم مناسب افرادی هستند که مو های ظریف و نازک و کم پشت تری دارند.

شانه سر

شانه های سر یکی از انواع گیره مو هستند که به آسانی مورد استفاده قرار می گیرند البته همه افراد نمی توانند از این شانه های استفاده کنند. گاهی اوقات افرادی که مو های خیلی نازکی و کم پشتی دارند ترجیح می دهند از گیره مو های دیگری استفاده نمایند.

سنجاق سر ها در میان انواع گیره مو جایگاه خاصی دارند. تنوع سنجاق ها در طرح و نحوه استفاده و کاربرد موجب شده تا طرفداران بسیاری داشته باشند. برخی از سنجاق سر ها طرح خاصی ندارند و برای شینیون مو استفاده می شوند و در واقع مخفی هستند اما برخی دیگر از انواع آن می توانند علاوه بر کاربردی بودن جنبه زیبایی هم داشته باشند. رنگ های جذاب و متنوع و انواعی که با سنگ ها و اشیا تزئینی ساخته شده اند از جمله این موارد هستند.

گیره سر

تل

تل ها گیره مو هایی هستند که روز سر قرار گرفته و مو ها را به شکل محکمی نگه می دارند. می توان گفت تل ها یکی از انواع قدیمی گیره مو هستند که برای همه سنین و در همه دوره های زمانی مورد استفاده قرار گرفته اند. نکته مهم در انتخاب تل این است که اندازه آن باید با اندازه سر شما متناسب باشد.

تل های خیلی بزرگ به خوبی مو های شما را نگه نداشته و از روی سر لیز می خورند. همچنین تل های کوچک تر می تواند موجب آزار شما بشوند.

تاج سر

تاج سر هم در دسته گیره مو قرار می گیرد اما واقعیت این است که این گیره ها بیشتر جنبه تزئینی دارند یعنی شما باید در ابتدا مدل موی خود را مشخص درست کنید .

سپس از تاج برای تزئین آن استفاده نمایید. تاج ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند و در برخی موارد می توانند بسیار گران باشند.

روسری

اگرچه روسری ها را شاید نتوانیم در دسته گیره مو ها قرار دهیم اما به هر صورت روسری و توربان ها هم به نوعی برای بستن مو ها مورد استفاده قرار می گیرند.

روسری ها بسیار متنوع هستند و و رگ و سایز های جذابی دارند. مدل های بستن مو با استفاده از روسری ها متفاوت است و بستگی به این دارد که چند دور و به شکلی دور سر بسته شوند. شما می توانید حتی برای پوشاندن مو از آن ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید