برخی از خانواده ها به دلیل گرانی، ضایعات و ضایعات میوه می خرند

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران با اشاره به کاهش مصرف میوه از سبد خرید خانوارها گفت: کاهش مصرف میوه در سبد خانوارها نیز به دلیل افزایش قیمت این محصولات است. اما باید در نظر داشت که وقتی شوک قیمتی همه بخش‌های اقتصادی و سایر کالاهای بازار را فراگرفته است، چگونه قیمت میوه‌ها افزایش نمی‌یابد؟ ظاهرا با افزایش قیمت سایر کالاها، قیمت میوه نیز افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس آمار برخی خانوارها در شرایط فعلی اقدام به خرید ضایعات و میوه های دور ریختنی می کنند که البته این معضل در بین خانواده ها بسیار نادر است، اما نباید این اتفاق را نادیده گرفت و اجازه داد میوه ها از سبد خانوارها کم شود.

این کارگر تصریح کرد: نباید اجازه دهیم میوه ها کم شود و از سبد خانوارها حذف شود. در این راستا مدتی است که ضایعات میوه توسط کارشناسان و فعالان میوه و تره بار مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران همچنین خاطرنشان کرد: اتحادیه به دنبال طرحی برای خشک کردن میوه ها قبل از اینکه به سطل زباله بیفتد، است. این هدف به دلیل کاهش ضایعات میوه است که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور این سیاست اجرایی شود.

برخی از خانواده ها به دلیل گرانی، ضایعات و ضایعات میوه می خرند

وی بابیان اینکه میوه ها در شرایط فعلی گران نیستند، خاطرنشان کرد: حاشیه های تورمی باعث گرانی میوه و تره بار در بازارهای کشور شده است. پس از خروج از میدان اصلی و توزیع، میوه ها به واحدهای عرضه شهر می رسد و مطمئناً در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل، اجاره اتحادیه، دستمزد و بیمه کارگران، مالیات و سایر هزینه های جاری افزایش نرخ را تجربه خواهند کرد. در این گفتگو آمده است: حاشیه های تورمی قیمت میوه را در سال جاری بین 40 تا 50 درصد افزایش داده است. در چنین شرایطی مردم باید خرید و مصرف میوه ها را مدیریت کنند اما همچنان مصرف میوه ها بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید