مردم میوه را به عنوان دانه می خرند

مردم میوه را به عنوان دانه می خرند

بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت انواع میوه در بازار به دلیل تعداد و تنوع زیاد همچنان گران بوده و هر روز بر قیمت آنها افزوده می شود.به گزارش اقتصاد 24، تعدادی از پرفروش ترین ها را مشاهده می کنید. محصولات پس از این فصل از جمله سیب و انار بالای 50 هزار تومان قیمت دارند. سایر میوه ها از جمله پرتقال 40 تا 45 هزار تومان به فروش می رسد.

به گفته میوه فروشان، میانگین قیمت میوه های پاییزی در بازار حداقل 20 تا 25 هزار تومان کمتر از میوه های تابستانی است، اما همچنان میوه ها برای بسیاری از مصرف کنندگان گران است، کاهش سهم میوه در سبد خانوار در این فصل باعث شده است. رسیده و به ارزان ترین میوه ها. امسال همه خانوارها قادر به خوردن میوه های پاییزی نبودند و اکثر مردم قادر به مصرف آن نبودند، خرید بذر میوه چند فصلی است که تکرار شده است. پس از مدت کوتاهی خرید عمده میوه در بین دهک های ضعیف به دهک های متوسط ​​جامعه سرایت کرد و این شیوه خرید تنها به دلیل گرانی میوه ها بود.

در همین رابطه یکی از میوه فروشان در یکی از میادین تره بار تهران گفت: در تره بارها مردم به راحتی میوه ها را جدا کرده و مطابق ذائقه خود انتخاب می کنند، اما اکثر مشتریان این بازار تمایل به خرید میوه های کامل و خرید میوه های کامل دارند. ، نارنگی ، سیب و غیره برای مردم عادی شده است زیرا آنها تا آنجا که می توانند خرید می کنند.
این میوه فروش تاکید کرد: مردم توان خرید کیلویی میوه را ندارند به همین دلیل خرید عمده میوه برای مردم رایج شده است چرا که برای تامین میوه خانواده خود باید راهی به جز صرف هزینه های زیاد انتخاب کنند.

آیا مردم کمتر میوه می خرند؟

اما رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران نظر دیگری دارد. این فعال بازار میوه معتقد است: شاید حجم خرید مردم نسبت به سال های گذشته کاهش داشته باشد اما خرید در طول هفته افزایش یافته و مردم ترجیح می دهند میوه و تره بار تازه بخرند و مصرف کنند.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران گفت: قیمت میوه نسبت به سایر محصولات و کالاها افزایش نیافته است، در حالی که تورم در بازار سایر کالاهای اساسی به حدی افزایش یافته که برای برخی خرید خانوارها غیرممکن شد وی تصریح کرد: مردم همچنان مشتاق خرید میوه، تره بار و صیفی جات هستند و به اندازه نیاز خرید می کنند.

کارگر گفت: قیمت میوه در پاییز امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما آنقدر گران نیست که مردم توان خرید آن را نداشته باشند. این فعال بازار میوه ادامه داد: خرید مردم نسبت به سال های گذشته اندکی کاهش یافته است اما نحوه خرید میوه توسط خانوارها بهتر شده و این به معنای کاهش مصرف میوه نیست.وی افزود: شاید برخی افراد بذر میوه یا خیلی کم خریداری کنند. مقادیر، که نشانه مصرف صحیح میوه ها و میل به خوردن میوه ها سبزی ها تازه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید