تنور داغ لیگ برتر با ورود قهرمانان کشتی جهان به مسابقات/ غایبان بزرگ مسابقات; هیچ تیمی به دنبال سوارکاران نیست!


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900808

لحن فصل بیست و دوم لیگ برتر کشتی؛

بیست و دومین دوره لیگ کشتی کشور به احتمال زیاد یک غایب بزرگ و سرشناس خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با قرعه کشی و مشخص شدن تیم های نهایی شرکت کننده در رقابت ها، تکلیف برگزاری بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و آزاد باشگاه های کشور – 1401، به این ترتیب مهمترین مسابقات باشگاهی کشور برای اولین بار ورزش ملی به پایان رسید و به طور رسمی از 22 اکتبر آغاز می شود

در عین حال با توجه به نشست مسئولان سازمان لیگ فدرال و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و در پیش بودن 2 امیدهای جهانی قهرمانی جهان (25 مهر تا 2 آبان) و جام جهانی کشتی (14 و 25 آبان) و بچت تصمیم گرفتند کشتی گیران کشوری را از کشورهای تحت قرارداد با باشگاه های حاضر در لیگ بزرگ کشتی به این مسابقات اعزام کنند تا لیگ بزرگ کشتی در سال 1401 از آبان ماه آغاز شود. اما به دلیل عدم برگزاری تورنمنت های بین المللی در این بازه زمانی، لیگ برتر کشتی آزاد از روز جمعه 31 مهرماه با حضور 8 تیم به طور رسمی تشکیل می شود و مرحله مقدماتی تا 30 آبان ماه به پایان می رسد و پس از آن مسابقات به پایان می رسد. گرم شدن . همیشه اینطور بوده که این رقابت ها وارد مرحله حذفی می شود تا قهرمان لیگ برتر کشتی پس از یک رقابت طولانی و طاقت فرسا رسما معرفی شود.

در ضمن مقایسه لیگ برتر 1401 با لیگ برتر 1400 بی تشریفاتی نیست. در بیست و یکمین دوره این رقابت ها که سال گذشته برگزار شد، با توجه به نتایج عالی کشتی گیران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان 2021 – نروژ، موافقت گسترده باشگاه ها برای حضور و رقابت در لیگ برتر کشتی و کشتی به دست آمد. لیگ پس از مدت ها مبارزه، او بسیار پیشرفت کرد.

امسال اما تمرکز فدراسیون و سازمان لیگ بر بهینه‌سازی باشگاه‌ها و افزایش تعداد قراردادهای آزاد و مستقل باعث شده تا لیگ نگاه کیفی به جای کمی داشته باشد و این دور از مسابقات در مجموع 16 تیم حضور دارند. شامل 8 تیم در لیگ برتر کشتی و 8 تیم در لیگ برتر کشتی آزاد وارد چرخه دوندگی خواهند شد. در لیگ برتر کشتی آزاد سال گذشته که با قهرمانی تیم صنایع مازندران با هدایت رضا یزدانی به پایان رسید، 16 تیم در 4 گروه حضور داشتند، اما برای لیگ 1401 این رقم به 8 تیم و 2 گروه کاهش یافت. که نشان دهنده کاهش تعداد باشگاه ها بود. مطمئناً نتایج جام جهانی 2022 – بلگراد و مسائل مالی در حذف این تیم بی تاثیر نیست.

تیم های دانشگاه آزاد اسلامی، سه تارگان ساری، صنایع مازندران، مقاومت و شهدای پاس ناجا که در لیگ امسال حضور دارند نیز در لیگ برتر سال گذشته حضور داشتند و تیم هایی مانند انبوه سازان هوتن، پتروپالایشگاه بلیش تاخستان و نیروی زمینی ارتش نیز از جمله تیم هایی هستند که در لیگ امسال حضور دارند و در گذشته جزو مسابقات نبودند و امسال به لیگ اضافه شدند. یکی از نکات جالب لیگ برتر آزاد 1401 این است که باشگاه هایی مانند داروسازی سهند ارس یا فولاد ذوب عامل که سال گذشته رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند و به مقام های سوم و دوم دست یافتند، در لیگ برتر 1401 حضور ندارند. و همین امر باعث شده تا لباس های ستاره های ملی بین سایر تیم ها توزیع شود.

در لیگ برتر کشتی فرنگی که سال گذشته با قهرمانی باشگاه ذوب آمل به پایان رسید، 12 باشگاه در 4 گروه حضور داشتند که برای امسال نیز مانند لیگ برتر کشتی آزاد این تعداد به 8 تیم در 2 تیم کاهش یافته است. گروه ها. ، اما حضور باشگاه های بزرگ و نفوذ یکی از مهم ترین ویژگی های تاریخ است که به نظر می رسد لیگ را تقویت کرده است. تیم های دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری مسجد سلیمان، سینا صنعت ایذه و سازین سعید اندیمشک که سال گذشته در این مسابقات حضور داشتند نیز در لیگ برتر 1401 کشتفرنگی حضور دارند و از سوی دیگر باشگاه های بزرگی مانند فولاد خوزستان و سپاهان سپاهان حضور دارند. فولاد در مسابقات ورزشی شرکت می کند. آنها کشور را در اولویت قرار داده اند و با رعدفند و مقاومت هم لیگ هستند.

شناخته شدن لیگ از نظر مادی و معنوی باعث شد ستاره هایی چون امیرمحمد یزدانی و محمد نقدی از دور مقدماتی لیگ برتر کشتی آزاد وارد مسابقات شوند و قرارداد خود را امضا کنند که نشان از افزایش کیفیت قراردادها دارد. و توجه فدراسیون و سازمان لیگ نیز در معیشت بازیکنان لیگ برتری تاثیرگذار خواهد بود. این در حالی است که صحبت هایی مبنی بر عدم علاقه تیم های لیگ برتری برای استفاده از حسن یزدانی مطرح شده است و آنها این موضوع را ناشی از اظهارات عجیب پدرش علیه فدراسیون کشتی می دانند.

قرارداد غیرکشتی او در سال گذشته باعث شد اسپانسرها تمایلی به استفاده از یزدانی نداشته باشند. این در حالی است که کامران قاسم پور و رحمان عموزادهلیلی که مدال آوران طلای کشتی آزاد مسابقات جهانی صربستان بودند، قرارداد خود را تعدیل کردند و به طور قطعی در مسابقات قهرمانی امسال حضور خواهند داشت که شاید برای حسن یزدانی نوعی تمسخر باشد.

با این حال همه چیز مهیا است تا بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی کشور به بهترین شکل ممکن و با بالاترین کیفیت برگزار شود. مطمئناً در آستانه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و آغاز دوره‌های انتخابی بلندمدت تیم ملی، لیگ برتر کشتی بهترین فرصت برای کشتی‌گیران برای دور ماندن از تشک و آماده شدن برای رقابت‌های سخت است.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید