از بوی تعفن تا ساخت موانع بانکی/ نصب برجستگی های نفس گیر در مسیر واحدهای تولیدی


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907086

پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی؛

با وجود لزوم حمایت از تولید داخلی و تاکیدات مقام معظم رهبری، همچنان شاهد موانعی از سوی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، در شرایط تحریم، تورم، بروکراسی اداری، علاوه بر مسائل و مشکلات روزمره، عملکرد یک بنگاه اقتصادی یک شاهکار است، شاهکاری که برای رسیدن به آن باید بر آن فائق آمد و البته ابتدا و آخرین غول ها بانک ها هستند.

صرف نظر از سخت گیری های عجیب بانک ها برای ارائه اسناد بانکی، با توجه به نوع استخدام کارکنان امروز در سایر ادارات، یافتن کارمند رسمی یک رویا و رویا است، امروزه بانک ها تمایلی به پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی ندارند، هر چند بر اساس طبق قانون باید 40 درصد منابع بانکی در راستای تولید و اشتغال زایی هزینه شود.


0030a7cc 5b60 44a3 aa42 4bb109a5e9db خبر خاکستری


عدم واریز وجوه بانکی به واحدهای تولیدی مشکلاتی را ایجاد می کند

جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: منابع مالی بانک ها بیشتر صرف پرداخت وام های خرد برای مسائل اجتماعی و معیشتی می شود.

وی افزود: اگرچه پرداخت تسهیلات مسکن و کمک معیشتی ضروری است، اما اگر نتوانیم برای بخش های تولیدی تسهیلات پرداخت کنیم، این واحدها با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

قادری گفت: بخش تولید باید منابع خود را از طریق بازار سرمایه تامین کند اما باید توجه داشت که منابع تامین شده از طریق بازار سرمایه گران و گران است.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه بخش های تولیدی نمی توانند هزینه تامین مالی را از بازار سرمایه تامین کنند و در واقع بخشی از نیاز واحدهای تولیدی از طریق سیستم بانکی تامین می شود، خاطرنشان کرد:

قدری تصریح کرد: بانک مرکزی باید ضمن در نظر گرفتن منابع مناسب برای مسائل اجتماعی و معیشتی، منابع مالی را به درستی شناسایی و منابع مورد نیاز بخش تولید را به آنها تخصیص دهد.


17820569 2766 4947 8a57 bebebd16bd95 خبر خاکستری


نگاه فقط به سمت بانک ها برای تامین منبع مالی واحدهای تولیدی معطوف نشود

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: این روزها با توجه به تورم ناشی از حجم نقدینگی، بانک مرکزی چاره ای جز جلوگیری از چاپ پول برای کنترل حجم نقدینگی ندارد.

وی افزود: با توجه به تسهیلاتی که در سال های اخیر از سوی بانک مرکزی پرداخت شده است، احتمالاً منابع بانک به دلیل عدم بازپرداخت این تسهیلات تمام می شود.

باخمن خاطرنشان کرد: شرایط ذکر شده باعث ایجاد مشکلاتی برای واحدهای تولیدی می شود که برای شروع یا ادامه فعالیت نیاز به حمایت مالی دارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اکنون در دنیا برای تامین مالی تنها به بانک ها نگاه نمی کنند بلکه از منابع دیگر نیز استفاده می کنند.

باخمن تصریح کرد: یکی از روش های مورد استفاده برای تامین مالی واحدهای تولیدی، استفاده از ظرفیت شرکت ها برای تامین سرمایه است.

مدیر تالار منطقه ای بورس کرمانشاه گفت: واحدهای صنعتی بزرگ در بورس و فرابورس قابل عرضه هستند و بخشی از نیاز مالی این شرکت ها برای گسترش فعالیت از طریق بازار سرمایه تامین می شود.


67272647 df98 463d adbb 0f603e0fbb7f خبر خاکستری


تخصیص 40 درصد منابع بانکی به تولید و اشتغال هرگز به خوبی مدیریت نشده است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: علاوه بر قانون در برنامه ششم توسعه نیز مقرر شده است که 40 درصد منابع بانکی به سمت تولید و اشتغال برود که سهم زیادی است.

وی افزود: اگر بانک ها به درستی مدیریت شوند و دولت که از یک سو وزارت حراست را در اختیار دارد به درستی مدیریت شود، فعال سازی واحدهای نیمه فرسوده و راکد راه خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید است.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اقدام دولت برای فعال سازی واحدهای نیمه تعطیل بسیار کند است و بانک ها در حال نکول هستند.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: اکنون نظارت مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی برای فعال سازی بنگاه های اقتصادی راکد و نیمه راکد ضعیف است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت ها در فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد افزود: در این چند سال هیچ گاه ۴۰ درصد منابع بانکی به درستی برای تولید و اشتغال مدیریت نشد.

من گزارش میدم مرصادنیوزبا توجه به لزوم حمایت از بنگاه های اقتصادی و مشکلات جدی که با آن مواجه هستند، باید شرایط تامین مالی آنها فراهم شود که این امر نیازمند عزم مسئولان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید