مشکلات «محله سادات» گچساران تمام نشد/ از بوی تعفن فاضلاب تا خطر افتادن در کانالی که کودکان را تهدید می کند! + تصاویر

آره! اینجا محله سادات است. یکی از مناطق جنوبی شهرستان گچساران که مواردی مانند نبود سرویس بهداشتی کافی در بستر رودخانه و کاربری شهری در سال های اخیر وضعیت نامناسبی را برای ساکنان این نقطه از شهر ایجاد کرده است.

نبود سرویس بهداشتی مناسب و سهل انگاری کارکنان در این امر و رها شدن نسبی ساماندهی و تعمیر این پروژه سال هاست که زندگی ساکنان این محله قدیمی شهر را با مشکل مواجه کرده است. از بخش‌های جنوبی و شمالی بخش سادات این شهرستان عبور کرده و این نقطه از شهر را که از سال‌های اخیر تا به امروز به یکی از بحرانی‌ترین مسیرهای آلودگی زیست‌محیطی تبدیل شده است، دور زده است.


38c004d2 73f2 4f84 80ca 92eb5370bafc خبر خاکستری

وجود جنگل ها و رشد نیزارها و خودروها، دفع نخاله های ساختمانی، دفع زباله های خانگی و از همه مهمتر عدم بازسازی قنوات در این نقطه از شهر به پاشنه آشیل این منطقه تبدیل شده است.

یکی از اهالی در خصوص این مشکلات گفت: خلاصه اینکه در این محله زندگی سالم شهری وجود ندارد و سال هاست که در برخی ساعات شبانه روز بوی بسیار نامطبوعی در بستر این کانال ها به مشام می رسد و باعث ناراحتی مردم می شود. ساکنان این منطقه “

یکی دیگر از جوانان این محله گفت: نبود کانال و عدم اصلاح آب های سطحی و فاضلاب و رویش گیاهان مختلف محل مناسبی را برای انواع حشرات و آفات و حیوانات خطرناک مانند مار، عقرب، موش فراهم کرده است. و سایر حیوانات به هر از گاهی در خانه ها با این حیوانات مواجه می شویم که باعث ترس و وحشت کودکان و ساکنان می شود.


791cc939 a2ae 4078 a500 a0791db7f8c6 خبر خاکستری

وی افزود: بوی لجن در ساعات خاصی از شبانه روز بر مشکلات ساکنان اطراف این کانال ها افزوده است و در صورت ادامه این وضعیت نباید شیوع بیماری های مختلف در این نقطه از شهر را بعید تلقی کرد. “

یک راننده تاکسی ساکن این نقطه از شهر گفت: کانال های منطقه سادات مملو از بوی نامطبوع زباله هایی است که از نقاط بالای شهر به سمت قنوات سرازیر می شود و باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنان منطقه می شود. با وجود اعتراضات، هیچ اقدامی از سوی مسئولان برای ساخت، تعمیر و ارتقای کانال ها صورت نگرفته است.

یکی دیگر از اهالی قدیمی محله می گوید: سال هاست که در کنار این جنگل ها با انواع حیوانات و خزندگان خطرناک زندگی می کنیم. مردم محله سادات چه گناهی دارند که باید بوی تعفن فاضلاب را در این کانال ها تحمل کنند؟ آنها همچنین از وضعیت نامناسب و بوی آزاردهنده زباله و فاضلاب در این کانال ها به مسئولان مربوطه گلایه دارند اما هنوز خبری از بهبودی نیست.


aa702688 86ca 414a 9d4b 651a9faeda47 خبر خاکستری

وی ادامه داد: متأسفانه علاوه بر این مشکلات، بی توجهی مسئولان به قرار دادن حفاظ و نرده های مناسب در ارتفاعات بلند این کانال های نیمه کاره با حوادث زیادی همراه است. همین چند ماه پیش بود که کودک چهار ساله ای در یکی از کانال های سرفیس (ارتفاع 5 متر) مشغول بازی بود که خداوند به او رحم کرد و خانواده ای را از رنج نجات داد.

بر این اساس، عدم ساماندهی کانال‌های آب‌های سطحی و عبور کانال‌های روباز از جلوی منازل، علاوه بر ایجاد بوی بد و نامطبوع، زمینه رشد انواع گیاهان، حشرات و آفات را فراهم کرده است که سلامت انسان به‌ویژه جوانان را به خطر می‌اندازد. یکی از نیازهای مهم مسئولان و مدیران شهری باید رسیدگی به مناطق پاکسازی شده و کمی خارج از مرکز شهر باشد.

اما مشکلات منطقه سادات به حدی است که تنها چیزی که به نظر می رسد نادیده گرفته می شود، سلامت مردم است و آن طور که از شواهد نشان می دهد نه شهرداری و نه محیط بانان برنامه ای برای حل معضل آلودگی ندارند. مسئولان به سلامت ساکنان این منطقه توجه دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید