روایتی از عمق محرومیت در محله آزاد رشت / از بوی بد فاضلاب تا خرابه ای پر از معتادان!


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813717

پیرمرد آزاد و بیمار بود. وقتی متوجه شد که ما برای رفع نگرانی او و همسایه‌هایش به صحنه آمده‌ایم، شروع به درد کرد و از مشکلات آنها گفت: از دلالان مواد مخدر که بدون ترس از ماموران مواد می‌فروشند، از والدینی که جرأت ندارند. فرزندانشان تنها در خیابان، به دلیل بی تدبیری برخی مسئولان که صرفا برای عکس گرفتن به محله می روند، خرابه هایی که معتادان در آن مصرف می کنند و مشکلاتی مانند نداشتن مدرک و نداشتن پیامک.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از 28 ژانویه، محله آزاد; جایی که زمانی یکی از مفیدترین محله های رش بود اما امروز یکی از محله های آسیب زا و مشکل ساز این شهر است.

پس از ورود به محله، ابتدا بر اساس سیداحمد خمینی به سمت حسین که قرار است محل استقرار نیروهای جهادی فعال باشد، رفتیم. جوانانی که برای اعیاد شعبانیه آماده می شدند.

وارد حسینیه شدیم و سلمان بامداد یکی از جهادگران فعال در ربع مرکزی مشکلات و معضلات محله آزاد را تشریح کرد.

به گفته وی یکی از مشکلات اصلی محله نبود فاضلاب است که در خیابان شهید هندگرم مشکل بزرگتری نسبت به سایر خیابان های محله است.

در حوالی خیابان شهید هنرگرام یک کانال زهکشی وجود دارد که فاضلاب منازل به دلیل نبود فاضلاب در آن تخلیه می شود. وجود انگل هایی مانند موش، بوی نامطبوع و شدید فاضلاب، وجود پشه و زباله های زیاد و همچنین تجمع معتادان در اطراف کانال برای مصرف مواد از جمله مشکلات ایجاد شده است.

پس از شنیدن توضیحات به خیابان خونگرام رفتیم تا این مشکلات را از نزدیک ببینیم؛ به محض ورود به خیابان گرم بوی نامطبوع فاضلاب آزارمان داد. این بو به گفته مردم محلی در تابستان و روزهای گرم تشدید می شود.

7dac07aa 52ea 4fe1 9d95 8280ece48cb1 خبر خاکستری

زباله های اطراف این کانال فقط زباله های خانگی نبودند. سرنگ معتادان و مقداری زباله های عفونی خطر را برای مردم محلی دوچندان کرد و تعداد زیادی موش در طول کانال وجود داشت.

پیرمردی از محله نزدیک به دیدن ما آمد. او مریض بود، اما وقتی شنید که ما برای فکر کردن به نگرانی‌های او و همسایه‌هایش آماده‌ایم، احساس درد کرد و در مورد مشکلات بیشتری صحبت کرد: از دلالان مواد مخدر که بدون ترس از عوامل مواد مخدر می‌فروشند، از والدینی که آنها به دلیل بی تدبیری برخی از مسئولانی که صرفا برای عکس گرفتن به محله می روند، خرابه هایی که معتادان در آن مصرف می کنند و مشکلاتی مانند نداشتن مدرک و نداشتن پیامک، جرأت ندارند فرزندان خود را خودشان به خیابان بفرستند.

وقتی به انتهای خیابان رسیدیم، افرادی که با ما بودند زیاد شدند و بیشتر در مورد مشکلاتشان صحبت کردند. داشتیم حرف می زدیم که چشممان به همان خرابه انتهای خیابان افتاد که معتادان در روز روشن مواد مصرف می کردند. اما صحنه ای که بیش از همه ما را آزار داد و شوکه کرد این بود که دو دختر کوچک همزمان در این مکان مشغول بازی بودند.

این محله آزاد رشت بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید