ماجرای موج سواری در برخی از خیابان های کلانشهر زاهدان/ چاله ها و گودال های متروکه روحیه مردم را بالا برد.


ساعت: 14:38
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: ۱۹۱۹۹۹۷

زاهدان شهر بزرگی است، اما زیرساخت های مناسبی وجود ندارد، زیرا سطوح آسفالت خالی است و زیرساخت های خالی باعث بالا و پایین شدن خودروها می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، یکی از مهم ترین ویژگی هایی که شهر پایدار را از سایر شهرها متمایز می کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد و عبور و مرور شهروندان را تسهیل می کند، آسفالت مناسب معابر است.

اگر هر روز در خیابان های زاهدان قدم بزنید، قطعا تفاوت سطوح، چاله ها و دست اندازهای زیاد خیابان ها را خواهید دید.

امروزه یکی از مشکلات اساسی و زیربنایی هر منطقه، آسفالت نبودن معابر، کوچه ها و خیابان هاست که می تواند نارضایتی بسیاری از شهروندان را به همراه داشته باشد، هرچند برخورد با وضعیت آسفالت در هر نقطه از شهر می تواند یک چیز باشد. یکی از مهمترین اقدامات و وعده های شهرداری به مردم محسوب می شود.

بهسازی و آسفالت معابر و محله های سطح شهر یکی از درخواست ها و خواسته های شهروندان از شهرداری است.

آسفالت نامناسب، وجود دست اندازها در خیابان اصلی و پرتردد مشکلاتی را برای شهروندان به ویژه رانندگان خودرو و تاکسی ایجاد کرد.

وضعیت آسفالت بسیاری از کوچه ها و خیابان های کلانشهر زاهدان به ویژه کوچه ها و خیابان های نوساز نامناسب بوده و تردد شهروندان را با مشکل مواجه می کند.

گلایه آسیب دیدگان از بحران آسفالت در خیابان ها

میرشکار یکی از شهروندان زاهدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برخی از خیابان های زاهدان به ویژه حاشیه شهر همچنان تشنه آسفالت هستند که به نوعی با گلایه و اعتراض شهروندان مواجه شد برخی معابر در این شهری دیده نشده است و یا مسئولان هنوز اقدامات مطلوبی برای بهسازی مناطق انجام نداده اند.

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی هم فکر می کند زاهدان مثل یک شهر بزرگ است، اما زیرساخت مناسبی وجود ندارد، چون آسفالت خالی است و زیرسازی خالی است، ماشین بالا و پایین می پرد، مسئولان کاری نمی کنند.

میر یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: خیابان الهبال را نگاه کنید، آسفالت آنقدر فرسوده شده که وقت رانندگی ندارید.

150 میلیارد تومان برای آسفالت و کارهای عمرانی از طرح تملک برداشت می شود

علی رهشانی معاون شهردار زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص آسفالت های سطح شهر گفت: عمر آسفالت شهر زاهدان به دلایل مختلف بالاست و آسیب پذیری آن نیز بیشتر است و اتفاقا این یکی از مسائل مهم شهرداری و مصوبات شورای اسلامی شهر در بحث آسفالت بود که بیشترین اعتبار برای آن اختصاص یافت.

وی افزود: خردادماه امسال 150 میلیارد تومان از طرح تملک آسفالت و عملیات عمرانی زاهدان برداشت شد و 70 درصد کار پیشرفت داشته است.

به گفته معاون شهردار، شهروندان زاهدانی با نگهداری آسفالت شهر همکاری نمی کنند و روکش آسفالت جدید به دلیل سوختن لاستیک های خیابان خیام پس از ناآرامی های اخیر آسیب دیده است.

40 درصد پول را شرکت گاز پرداخت کرده است

رهشانی به مناسبت کاوش های سطح شهر تصریح کرد: اداره گاز موظف است هزینه های آسفالت را به شهرداری پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل معضل زاهدان نوارهای حفاری در سطح شهر است و با توجه به سیل سال گذشته حفاری که مشکل زیرساختی داشت پس از مرمت و آسیب دوباره با مشکل مواجه می شود.

به گفته رهشانی، اداره گاز تنها 40 درصد پول را پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید