برگزاری موفق مانور مدیریت جریانات سیلابی ورودی به تصفیه خانه فاضلاب شهر کاشان

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفا کاشان خبرداد؛

همزمان با پیش‌بینی وقوع بارش‌های شدید در منطقه کاشان، مانور لحظه صفر مدیریت جریانات سیلابی ورودی به تصفیه خانه فاضلاب شهر کاشان با موفقیت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:در این مانور ظرفیت و تاب آوری زیرساخت های تصفیه خانه فاضلاب کاشان در مواجهه با جریانات سیلابی مورد بررسی قرار گرفت.

 مهدی جعفرزاده بیان داشت: هدف از انجام این مانور، ارزیابی ظرفیت زیرساخت‌ها و نیز مهارت و توانایی شرکت بهره‌بردار در مدیریت جریان‌های عظیم رواناب ورودی، همراه با رعایت جوانب ایمنی و امنیتی و حفظ کارایی فرآیند تصفیه بود؛ که با اجرای موفق مانور به همه این اهداف دست‌یافتیم.

وی افزود: در این مانور سناریوی ورود جریانات سیلابی شدید ناشی از هدایت رواناب‌های سطح شهر که در مواقع بارندگی شدید به صورت غیر قانونی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب وارد می شوند، شبیه سازی شد تا آمادگی و توانایی زیرساخت‌ها و نیروی انسانی تصفیه‌خانه برای کنترل آن، بدون به خطر انداختن پایداری فرآیند تصفیه فاضلاب، ضمن رعایت جوانب ایمنی و زیست محیطی و پروتکل های ارتباطی مورد بررسی قرار گیرد.

 این مقام مسئول ادامه داد: در این مانور اعضای تیم واکنش اضطراری مدیریت جریانات سیلابی و مقامات شهری به صورت یکپارچه و در یک محیط کنترل شده، با یکدیگر هم کاری کردند.

جعفرزاده گفت: در طول فرآیند برگزاری مانور، شرکت بهره بردار تصفیه خانه، توانایی خود را برای کنترل افزایش نرخ جریان ورودی فاضلاب به نمایش گذاشت. بررسی فرآیند تصفیه، کارایی بالایی را در حذف موثر آلاینده ها نشان داد و کیفیت پساب تصفیه شده مثبت ارزیابی شد.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفا کاشان گفت: علاوه بر این، سیستم‌های برق اضطراری موجود در تصفیه‌خانه، قابلیت اطمینان خود را با فعال شدن بدون وقفه در طول یک قطعی برق عمدی، اثبات کردند. ژنراتورهای پشتیبان به سرعت شروع به کار کرده و تأمین برق بدون وقفه برای تجهیزات حیاتی را ممکن ساختند. جنبه‌های ارتباطی و هماهنگی تیم واکنش اضطراری نیز مورد آزمایش قرار گرفت.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید