بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح کلی تصفیه خانه فاضلاب آبادان


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813438

سید صولت مرتضوی از طرح کلی تصفیه خانه فاضلاب شهر بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرای آن قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح کلی تصفیه خانه فاضلاب آبادان بازدید و در این بازدید بر تسریع در روند ساخت این پروژه تاکید کرد.

محمدرضا کرمی نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این بازدید گفت: این تصفیه خانه هم اکنون به 78 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که تا تیرماه 1401 به بهره برداری و بهره برداری می رسد.

وی افزود: همچنین قرارداد توسعه و بهسازی شبکه فاضلاب شهر آبادان به ارزش پنج میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: عملیات احداث تصفیه خانه شهرهای آبادان، هرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر طی یک تفاهم نامه سه جانبه با یک شرکت چینی در اول خردادماه 94 به امضا رسید. با اعتبار 46 میلیون یورویی آغاز شد و قرار بود تا سال 1397 تکمیل شود اما به دلایلی هنوز محقق نشده است.

کرمی نژاد گفت: عملیات تکمیل ساخت پنج تصفیه خانه در شهرهای آبادان، هرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر آغاز شده است که از سال 97 با پیشرفت 71 درصدی متوقف شده و تصفیه خانه شادگان در سال جاری به بهره برداری رسید. فوریه.

وی ادامه داد: ظرفیت این تصفیه خانه ها طی فاز اول 229 هزار متر مکعب در روز است که با اجرای فاز دوم این ظرفیت به 300 هزار متر مکعب در روز افزایش می یابد.

مدیرعامل ویک خوزستان مهمترین دلیل تاخیر در ساخت تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهرهای استان خوزستان را اعطای وام های خرد در سال های اخیر دانست و افزود: این طرح ها بسیار ناچیز است.

کرمی نژاد گفت: امسال 14 میلیارد میلیارد ریال بر اساس ماده 56 در استان خوزستان کنار گذاشته شده است، اما سازمان برنامه و بودجه نیاز به صدور ضمانت نامه به بانک ها دارد تا شاهد آغاز پروژه های فاضلاب در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید