ما پاسخ این شرکت هواپیمایی به کاهش قیمت بلیط را به منظور مخدوش کردن رقابت / قیمت گذاری محدوده حداقل قیمت تایید نکرده ایم.

ساعت: 20:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799850

رضوی گفت: این سازمان با موضوع تعیین حداقل قیمت برای فروش بلیت هواپیما موافق نیست و به عنوان نهاد نظارتی حوزه هوانوردی به موضوع رقابت ناسالم در صنعت هوانوردی رسیدگی می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میراکبر رضوی گفت: شورای عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ 24 آبان 1395 به ایرلاین ها اجازه داد تا قیمت بلیت خود را 10 درصد افزایش دهند و در همان جلسه به منظور افزایش رقابت بین ایرلاین ها و ایجاد محدوده قیمت پایین تر بحث و حل و فصل شد. فرصت هایی برای اطمینان حاصل کنید که مسافران از بلیط های ارزان استفاده می کنند.

وی افزود: 25 آبان ماه امسال شرکت های هواپیمایی موظف شدند از ابتدای آذرماه 10 تا 30 درصد قیمت بلیت را کاهش دهند که محقق شد و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر این بخش مخالف هرگونه هزینه ای است مگر اینکه چنین چیزی کیفیت یا ایمنی پروازها و مسافران را به خطر نمی اندازد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ما قیمت گذاری کف را تایید نکرده ایم اما برخی از منشورها بر این موضوع تاکید کرده اند و برخی رسانه ها ظلم کرده اند، اما همچنان تاکید داریم که اولویت ما مردم است و هر کدام از این مسائل که آنها هستند. امنیت خطر ما را مجبور می کند با خطوط هوایی یا چارترها کار کنیم.

رضوی همچنین در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: بر اساس ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری، سازمان هواپیمایی وظیفه مقابله با مخاطرات هوایی، ایمنی پرواز و رقابت های مضر در این بخش را بر عهده دارد. سازمان هواپیمایی که غیر متعارف شناخته شده و با هدف ایجاد انحراف در رقابت است، بر اساس تعهد ذاتی خود وارد موضوع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید