معاون دادستان تهران: مازاد دریافتی شرکت های هواپیمایی باید به مسافران بازگردانده شود

معاون دادستان تهران: مازاد دریافتی شرکت های هواپیمایی باید به مسافران بازگردانده شود

معاون دادستان تهران گفت: افزایش قیمت ابلاغ شده به شرکت های هواپیمایی از طریق انجمن شرکت های هواپیمایی مورد تایید ستاد تنظیم بازار نبود و این افزایش قیمت باید به مردم و مسافران بازگردانده شود.

عباس فرزادنیا امروز در حاشیه بازدید از چند شرکت هواپیمایی گفت: افزایش قیمتی که اخیراً از طریق انجمن شرکت های هواپیمایی به شرکت های هواپیمایی اعلام شده بود مورد تایید ستاد تنظیم بازار قرار نگرفت و مراجعی که به نحوی مجاز به ارائه قیمت هستند، موظف هستند نظر ستاد پذیرش تنظیم بازار در خصوص افزایش قیمت را دنبال کنید.

وی افزود: مصوبات متعددی که ستاد تنظیم بازار مسئولیت آن را بر عهده دارد نشان می دهد که خدمات حمل و نقل در محدوده ریلی، هوایی و جاده ای درون و برون شهری تابع قیمت گذاری است و ستاد تنظیم بازار باید در نهایت این قیمت گذاری را معرفی و تصویب کند. انجام دادن

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 30 فرودگاه های تهران گفت: شصت و ششمین مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا تدوین شد و به صراحت بیان شده است که تمامی تصمیمات اتخاذ شده توسط نهادهای مختلف، وزارتخانه ها، سازمان ها در مورد تعرفه ها و قیمت گذاری ها در نهایت باید به تایید ستاد تنظیم بازار برسد.

فرزادنیا خاطرنشان کرد: ابتدا باید بدانیم که در حوزه حمل و نقل، کرایه و نرخ بلیت در حوزه خدمات هوایی باید در چارچوب مصوبات ستاد تنظیم بازار جابجا شود و با توجه به اینکه این روند انجام نشد. افزایش قیمت مورد تایید مراجع نظارتی است و نه سیستم قضایی، بنابراین ما به طور جدی وارد مشکل شده ایم و مصمم هستیم هر ایرلاینی را موشکافی کنیم و در صورت افزایش قیمت اقدام قانونی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مورد تایید ستاد تنظیم بازار قرار نگرفته است و باید این نشانه گذاری انجام شده توسط شرکت های هواپیمایی به مردم و مسافران بازگردانده شود.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 30 فرودگاه های تهران گفت: تعدادی از بلیت ها توسط آژانس ها فروخته شد و مازاد دریافتی از طریق آژانس ها باید به نظارت شرکت هواپیمایی بازگردانده شود. برخی از آنها مستقیماً توسط شرکت های هواپیمایی فروخته شد و خود شرکت های هواپیمایی موظف به پرداخت این مبالغ هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی شرکت های هواپیمایی با مسئولیت دادستانی تهران و با حضور نمایندگان سازمان هواپیمایی و سازمان جنایی دولت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تا زمان بازگشت بهای بلیت هواپیما رصد خواهیم کرد. .

معاون دادستان تهران افزود: طبق بررسی های انجام شده و بر اساس مذاکراتی که انجام دادیم، شرکت ها نیز به تذکرات دادستانی تهران به شرکت ها عمل کردند، عرضه قیمت های غیرقانونی متوقف شده و سامانه های هواپیمایی به روز رسانی قیمت ها قبل از دسامبر

مردم چگونه وضعیت بازپرداخت خود را پیگیری می کنند؟ وی همچنین گفت: در گام اول شرکت های هواپیمایی ملزم به پاسخگویی هستند. در مذاکراتی که داشته ایم باید پاسخگو باشند و اگر مردم نتوانستند مازاد دریافتی را پس بگیرند باید از طریق سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند.

معاون دادستان تهران تاکید کرد: دادسرای تهران، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز در صورتی که فردی همچنان اضافه پرداختی دریافت کند و موفق به دریافت مبلغ اضافه نشده باشد، استرداد مبلغ را در دستور کار خود قرار داده اند. .

دیدگاهتان را بنویسید