نوسانات قیمت باید فورا برطرف شود / کل مالیات و عوارض آنها به استان ها بازگردانده می شود


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889248

سید احسان خاندوزی گفت: از امسال کل مالیات و عوارض آنها به استان ها بازگردانده می شود که می تواند خبر خوبی برای شهرداری ها و سایر مجموعه ها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در جریان سفر دولت به استان کرمان برای دیدار با فعالان اقتصادی این استان اظهار داشت: در شرایط کنونی شاخص تورم و بی ثباتی در نظام قیمتی نامطلوب ترین شاخص های کلان اقتصادی کشور است و باید به فوریت انجام شود. مورد توجه قرار گرفت

وی با اشاره به اینکه در این شرایط نظم و انضباط دولت را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: تشدید نهادهای دولتی را آغاز کردیم و با وجود اینکه دولت می دانست افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان دولت جوابگو نیست، اما این کار را برای پس انداز پول از جیب مردم از طریق وام انجام داد. نگیر

وزیر اقتصاد با اشاره به نوسانات قیمت ها تصریح کرد: از سال 97 تا 1400 نرخ تورم بالایی داشتیم و فشار بر رفاه خانوارها، مصرف کنندگان و مردم بسیار شدید بود و این فشار به بخش تولید و تولیدکنندگان نیز وارد شد.

خاندوزی بیان کرد: علاوه بر رونق و کمک به تولید، می خواهیم از همه اهرم ها و ابزارها در سیاست های پولی، مالی و مالی استفاده کنیم تا نرخ تورم را در اولویت هدف گذاری قرار دهیم و در این راستا معتقدیم فعالان اقتصادی باید به این موضوع توجه داشته باشند. اهداف دولت

وی همچنین بر جلوگیری از فرار مالیاتی تاکید کرد و ادامه داد: سیاست های پولی باید به گونه ای باشد که کار بانک را منضبط کرده و به کنترل نقدینگی منجر شود، زیرا اگر امسال 40 تا 50 درصد افزایش نقدینگی داشته باشیم، تورم باقی می ماند و از این رو وزارت اقتصاد سیاست کنترلی خاصی را دنبال می کند.

وزیر اقتصاد به مناسبت تعیین سقف موجودی بانک ها در هر ماه گفت: هنر شبکه بانکی کشور حفظ دسترسی تولیدکنندگان به سرمایه در گردش و آسیب نرساندن به واحدهای تولیدی است.

خاندوزی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از رشد تولید و رونق اقتصاد ملی و تسهیل در امور تولیدکنندگان، دستورالعمل ها نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: باید در استان ها مالیات پرداخت شود و مجلس نیز با این امر موافقت کرده است زیرا تاکنون به 2400 شرکت مالیات پرداخت شده است که قبلاً در استان های دیگر اخذ می شد و از امسال مبلغ مالیات و عوارض آنها به استان ها برمی گردد که می تواند خبر خوبی برای شهرداری ها و سایر تجمعات باشد.

وی یادآور شد: باید ابزارهای نقدینگی لازم ایجاد شود تا در اختیار فعالیت های اقتصادی قرار گیرد و به زودی بخشنامه ای در حوزه مالیاتی ابلاغ شود و این رویه ناسالم و معیوب را که بخش خصوصی از آن آسیب دیده است، جمع آوری کنیم. سالهای گذشته.

وزیر اقتصاد و دارایی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ما تعدادی صادرکننده معتبر داریم و قابل قبول نیست که حساب های بخش های شفاف، معتبر و قانونمند به طور ناگهانی و بدون اخطار مسدود شود و باید جبران شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید