هیجان کاذب در مورد خریدهای غیر ضروری / جو بازار تعادل عرضه و تقاضا را بر هم می زند


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838609

جو روانی بازار تعادل عرضه و تقاضا را به هم می زند. بنابراین، سیاست تشویق مردم به خرید بیشتر و ایجاد کمبود کالا در بازار، توطئه دشمن است. که ایجاب می کند مردم صبور ایران آگاهانه با این مشکل مواجه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، چند روزی از حذف ارز 4200 تومانی می گذرد، حذف ارز که زیان هنگفتی به اقتصاد کشور وارد کرد و بسیاری از سرمایه گذاری ها تحت این عنوان از جاده اصلی منحرف شده است. آماده برای دلالان و رانت خواران.

دولت سیزدهم با عزم راسخ و شجاعت تصمیم گرفته است گامی بلند در عرصه اقتصاد بردارد و ریشه فساد و تقاضای رانت ناشی از این ارز را یکبار برای همیشه ریشه کن کند تا با هدایت یارانه ها به فقرا بهتر پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

بی شک موفقیت دولت سیزدهم و هر موفقیت کشور برای دشمن سنگین است چرا که مخالفان و دشمنان سال ها از هر سلاح و هجومی برای ضربه زدن به کشور استفاده کرده اند و اکنون که مصوبه دولت سیزدهم مرهمی بر زخم های مردم خواهد بود. اقتصاد بیمار و به دنبال آن سنگسار مخالفان.

در چند سال اخیر و به خصوص در دولت روحانی شرایط تورم و بی توجهی به بازار به قدری مشهود بوده که معیشت مردم هر روز وخیم بوده و از طرفی آمارهای زیادی از قاچاقچیان و دلالان به گوش می رسد. فواید.


22c4d618 7212 402c b98d a1d7841b6ddc خبر خاکستری



دشمن در حال سمپاشی علیه جراحی بزرگ اقتصادی دولت است

در روزهای اخیر دولت یارانه نقدی دو ماهه به مردم پرداخت و سپس قیمت اقلامی مانند مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن را با نرخ جدیدی اعلام کرد و به سرعت مشاهده شد که این طرح اقتصادی قابل اصلاح است. به اقشار متوسط ​​و ضعیف کمک خواهد کرد، اما با راه اندازی این پروژه، رسانه های غربی شروع به ایجاد مشکلاتی در کشور کردند و باعث ایجاد یأس و جو روانی شدند.

در روزهای اخیر رسانه های خارجی از کارشناسان قلابی استفاده کرده اند که تمام تلاش خود را برای برگرداندن واقعیت و سمپاشی مردم در این منطقه و تحریک مردم به شورش انجام داده اند.

با وجود اینکه کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد، اما آنچه این روزها آزاردهنده است، کمبود عرضه و تقاضا در بازار است، به طوری که برخی افراد از انواع اقلام غیر ضروری خریدهای غیرضروری انجام داده اند تا جایی که از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند.

در واقع نگهداری در خانه به معنای خرید بیشتر از نیاز و نگهداری همان کالاهای اساسی در خانه است که همین امر باعث خریدهای هیجانی یکسان در برخی بخش ها شده است.

از سوی دیگر سنبل ها اقلام و کالاهای اساسی را در انبارها انباشته کرده اند و به این ترتیب زخم های اقتصاد را نمک پاشیده اند و طی یک هفته گذشته صدها کالای انباشته در انبارها کشف و ضبط شده است.


6862a933 f439 45d1 bb2e 71a557a079ae خبر خاکستری



دشمن به دنبال ایجاد کمبود کالا در بازار است

امیرعلی حیدر امیری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: پس از عملیات بزرگ اقتصادی، دشمن جنگ روانی رسانه ای هدفمندی را آغاز کرد و مردم را به خرید بیشتر تشویق کرد، طبق آمار بسیاری از کالاهایی که در طول سال خریدار نداشتند توسط این شرکت خریداری می شود. مردم امروز و در خانه ها ذخیره می شود.

وی افزود: دشمن با هجوم به فروشگاه ها به دنبال تحریک و ایجاد گرسنگی مصنوعی است و پیشنهاد می کند در آینده قحطی شود و اجناس گران شود و اگر مردم خرید نکنند دیگر کالایی در بازار یا با قیمت های بالاتر بخرید و مردم را به خریدهای غیرضروری تشویق کنید و ترس و اضطراب ایجاد کنید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به همین دلیل فضای روانی به سمت التهاب و نابسامانی اجتماعی پیش می رود و در صورت ادامه این روند، خانه های مردم انبار تبدیل به انباشته معیشت بیگانگان می شود و عده ای را گرسنه و برخی را سیر می کند. و این مشکل ایجاد خواهد کرد.

امیری بیان کرد: از مردم انتظار می رود سواد رسانه ای و بصیرت داشته باشند و نخبگان تلاش می کنند مردم را به خرید کافی ترغیب کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند.


ddfef230 8315 4b03 91b6 306e398b2506 خبر خاکستری



خرید بیش از حد تعادل عرضه و تقاضا را بر هم می زند

رضا سپهوند، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: جراحی اقتصادی نیازمند مشارکت شهروندان است و مشخص است که نظام یارانه ای تا کنون فاسد و ناکارآمد است و اتفاق نظر همه اقتصاددانان بر اصلاح و تمرکز بر آن است. هدف رفاه بیشتر شهروندان است.”

وی افزود: شرط موفقیت برای افزایش رفاه مردم در قالب حذف ارز از واردکنندگان مواد اولیه و کالاهای اساسی و توزیع آن به مصرف کننده نهایی نیازمند مشارکت مسئولانه شهروندان است. این امر ضروری نیست و تعادل عرضه و تقاضا را به هم می زند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بسیاری از غذاها تاریخ مصرف دارند و انباشته شدن آنها در درازمدت منجر به فساد می شود و با برنامه ریزی اپراتورها در این ایام کالاهای اساسی به وفور جایگزین شده و ارز تقویت شده و خریداران متاسف می شوند.

سپهوند گفت: نقش فعالان اقتصادی در غنی سازی افکار مردم و تضمین وفور کالا می تواند اعتماد و تقویت مشارکت شهروندان باشد.

وی گفت: تجربه اصلاحات اقتصادی در همه کشورها نشان می دهد که اعتماد و مشارکت مردم کلید موفقیت برنامه دولت است و همه باید کمک کنیم تا این اقدام که متأسفانه سال ها به تعویق افتاده است، با موفقیت نهادینه شود. “

در هر صورت لازم است شهروندان از خریدهای بی رویه و بی مورد خودداری کرده و در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند تا امید به رونق بیشتری ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید