حذف شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» از اذهان نیاز به شفاف سازی دارد/ تاکنون انگیزه های فرزندآوری در ایجاد تعادل بین جمعیت موفق نبوده است.


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909747

محمدرضا حسین نژاد به تبلیغات دروغین تعداد فرزندان کمتر و زندگی بهتر در طول سالیان متمادی اشاره کرد و گفت: به طور قطع پاک کردن این تبلیغات از ذهن مردم کار سختی خواهد بود و متأسفانه در جامعه به یک رفتار و عادت تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار عصرترک از بجنورد، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی صبح امروز در همایش استانی جوانان ایرانی همت همگانی اظهار داشت: ایران در بحث جمعیت فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است اما گاهی تعادل برقرار است. در برنامه ریزی، چنین بحران هایی را در حوزه جمعیت ایجاد نکرده است.

حسین نژاد افزود: مشوق های زیادی برای افزایش نرخ زاد و ولد در کشور ارائه شده است اما همه آنها نتوانسته اند نرخ رشد جمعیت را به حد تعادل در کشور برسانند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سخت گیری در ابتدای زندگی مشترک باعث ایجاد ذهنیت متعارض در زوج هایی می شود که آرامش ندارند و در سال های اول زندگی از فرزندان خود مراقبت نمی کنند و گاه درگیر ناباروری بعد از زندگی می شوند. چند سال

وی تصریح کرد: اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل نبود نسل جوان و پویا، دستگاه های اجرایی به دست بیگانگان افتاده و قدرت اجرایی خود را از دست داده اند و گروه های سنی خاصی را برای داشتن نسل جدید دعوت می کنند. .

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه تلاش نظام برای رفع مشکل جوانان جمعیت است، گفت: باید در همه ابعاد روشنگری های لازم انجام شود چرا که تبلیغات منفی کاهش جمعیت در اذهان نهادینه شده است. در سال های اخیر، بنابراین برگزاری چندین کنفرانس ممکن است کافی نباشد و نیاز به تکرارهای متفاوت دارد.

وی گفت: با مشاوره های مختلف قبل از ازدواج می توان شک و تردید فرزند اوری را در زمینه های مختلف برای زوجین برطرف کرد.

حسین نژاد بیان کرد: امیدواریم با تمام شفاف سازی ها در این راستا بتوان با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری گام مثبتی در راستای جوان سازی جمعیت برداشت.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عادات بدی در بین مردم وجود دارد که باید با آن برخورد کنیم که نیازمند کار تحول آفرین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید