دلیل کشتن پرسپولیس ‘انگیزه: حذف از آسیا انگیزه بازیکنان را کشت!

دلیل کشتن پرسپولیس 'انگیزه: حذف از آسیا انگیزه بازیکنان را کشت!

حسین کالانی مهاجم و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره دلایل افت کیفیت تیم پرسپولیس و ادامه رقابت های این تیم تا پایان فصل اظهاراتی را مطرح کرد.

وضعیت پرسپولیس چطور است؟

متاسفانه هر چه انتظارات هواداران تیم پرسپولیس بیشتر شد انگیزه بچه های این تیم بیشتر شد. البته هوادار حق دارد انتظار داشته باشد که تیمش همیشه بالای جدول باشد.

تو چی میگفتی

پرسپولیس 5 فصل متوالی با فراز و نشیب های مختلف قهرمان لیگ برتر ایران است. این یک اتفاق رایج است و کمتر در لیگ های بزرگ و کوچک در سراسر جهان می دانید که یک تیم می تواند بدون تردید قهرمان لیگ برای 5 فصل متوالی شود. فرقی نمی کند هر لیگی شرایط خاص خودش را دارد و قطعا کیفیت تیم های این لیگ با همان لیگ قابل مقایسه است. اگر این اتفاق با بایرن مونیخ یا منچستر یا یک تیم ناشناخته بیفتد بسیار ارزشمند است زیرا با کیفیت لیگ آنها قابل مقایسه است. پرسپولیس به تناسب کیفیت لیگ ایران موفق شد 5 فصل متوالی قهرمان ایران شود و این اتفاق برای هر باشگاهی کمتر می افتد. از این رو هواداران توقع زیادی دارند اما این مشکل در تیم پرسپولیس به شکل دیگری خود را نشان داد.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

متأسفانه احساس کردم که بازیکنان نسبت به مسابقات کمی سرد هستند. شاید قهرمان شدن دیگر بچه های پرسپولیس را راضی نکند که البته بد است. همه ورزشکاران از رسیدن به پایان فصل و قهرمانی در یک تورنمنت انتظار پاداش، تشویق، توجه و مواردی از این دست را دارند اما به نظر می رسد این نیازها توسط بازیکنان پرسپولیس برآورده شده و از این مشکل راضی هستند. در حالی که هواداران همیشه انتظار دارند تیمشان قهرمان شود اما این عطش برای پرسپولیسی ها رفع نشدنی است. زیرا مسابقه خارج از زمین فوتبال با هواداران حریف چندین برابر سخت تر از مسابقه داخل مستطیل سبز است. بازیکن باید متوجه این موضوع مهم باشد. کادر فنی باید این مشکل را به او اطلاع می داد.

غیبت پرسپولیس در آسیا و لیگ قهرمانان هم در این زمینه تاثیر دارد؟

صد در صد! او همچنین تأثیر زیادی داشت. تیمی که در سه سال دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است با اخراج از آسیا به دلیل مشکلات تشکیلاتی و به بهانه بدهکاری یا دولتی بودن انگیزه خود را از دست می دهد. به این موارد مشکلات مختلف پرسپولیس در این فصل از جمله مشکلات مدیریتی، مشکلات مالی، مشکلات سازمانی، دلالان درگیر در جذب بازیکن و اتفاقات مشابه را نیز اضافه کنید که همه اینها انگیزه لازم را برای مبارزه در زمین به پرسپولیس داد. لیگ نداریم

با این اوصاف و با توجه به حذف پرسپولیس از جام حذفی، فکر می کنید این تیم در 6 دیدار پیش رو باید چه تماشایی داشته باشد و 6 امتیاز از استقلال عقب باشد؟

خوشبختانه پرسپولیس مملو از بازیکنان باتجربه ای است که سال ها در مقابل دیدگان ده ها هزار هوادار در جام جهانی یا در رده اول فوتبال ایران و آسیا بازی کرده اند. البته باز هم می گویم غیبت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را نمی توان در این زمینه نادیده گرفت. بچه های پرسپولیس امسال هم آرزوی حضور در مسابقات بین المللی را داشتند. چون می دانند زیر ذره بین باشگاه های خارجی هستند و می توانند لژیونر شوند.

اخرین حرف؟

علاوه بر این بازیکنان پرسپولیس باید علیرغم مشکلاتی که مانع حرکت تیم می شود به زور به مسابقات لیگ برگردند و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت هواداران و ثبت یک قهرمانی دیگر در باشگاه انجام دهند زیرا زندگی همچنان ادامه دارد. باور کنید وقتی اسم پرسپولیس را می شنوم جز اولین و قهرمانی به تیم دیگری فکر نمی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید