لزوم رعایت الگوی کشت و مدیریت مصرف آب / کشت گیاهان سازگار با آب کمتر مورد تشویق قرار گیرد.


ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839836

منعمی گفت: پایبندی به الگوی کشت و مدیریت مصرف آب باید کشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، مجید منعمی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در ستاد نماز جمعه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این کنگره به خوبی انجام شد.

وی افزود: این کنگره یک رویداد ملی است و باید از توان ملی استفاده کرد و قبل از برگزاری این کنگره تمام تلاش خود را بکار گرفت تا کنگره ای مناسب برای شهدا در شهرک فرزانگان برگزار شود.

فرماندار بروگر گفت: لازم است برای دیدار با رهبری قبل از برگزاری کنگره هماهنگی شود و رهبری در این خصوص بیانیه ای صادر کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از درآمد مردم از بخش کشاورزی است و با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی نیاز به موضوعاتی مانند فرهنگ در این تغییر کلی کشاورزی تغییر کرده و کشاورزان را به سمت کشت مدل هایی سوق داده است که به آب کمتری نیاز دارند.

منعمی خاطرنشان کرد: بسیاری از عوامل استرس ناشی از آب و برق در کشور ناشی از برداشت های غیرمجاز است که متاسفانه عده ای به مدل کشت توجهی ندارند و بی توجهی به این مشکلات می تواند تنش آبی را تشدید کند.

وی گفت: در سال های اخیر با توجه به کاهش بارندگی ها باید تشویق به کشت گیاهان سازگار با آب شد و در این شرایط از کشت محصولات آبدوست جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید