افزایش 10 برابری درآمد حاصل از کشت گیاهان دارویی / ایجاد آسایش برای داوطلبان کشت گیاهان دارویی


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814813

مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی سمنان:

شیما عبدالشاه گفت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر کاهش 50 درصدی مصرف آب کشاورزی موجب افزایش 8 تا 10 برابری درآمد اقتصادی کشاورزان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیما عبدالشاه مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت گفت: زیره سبز با کمترین نیاز آبی یکی از مهمترین گیاهان دارویی استان است که به طلای سبز معروف است.

وی افزود: شهرستان های سمنان با حدود 500 هکتار زیره، شاهرود با حدود 270 هکتار زعفران، دامگان با 105 هکتار گل محمدی و میامی با حدود 250 هکتار فلفل دارویی بیشترین سطح زیر کشت را دارند. به استان

عبدالشاه با بیان اینکه این استان حدود 5600 تن گیاهان دارویی تولید می کند، گفت: بیشتر این محصولات به صورت خام در استان یا استان های همجوار به فروش می رسد و البته حدود 7 واحد صنعتی دارای مجوز در این استان گیاهان دارویی را فرآوری می کنند.

مجری طرح گیاهان دارویی سمنان جهاد کشاورزی گفت: از 120 گونه گیاه دارویی بومی استان تنها 45 گونه کشت می شود و از سوی دیگر به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد ارزش افزوده تسهیلات برای کشت فراهم می شود. در اراضی شیب دار و نامناسب برای متقاضیان توزیع می شود و مشمولان می توانند با طرح دعوی در جهاد کشاورزی شهرستان و ثبت نام در سامانه سیتا از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی در پایان گفت: برنامه ریزی و حمایت از تولید سالم گیاهان دارویی ارزشمند انحصاری و همچنین گیاهان دارویی مورد نیاز در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و به ویژه خارج از کشور از برنامه های مستمر جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید