افزایش سطح کشت گیاهان دارویی در لرستان/ 30 گونه دارویی در حال برداشت است.

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798456

کیانی فر با بیان اینکه بیش از 30 گونه گیاه دارویی در لرستان کشت می شود، گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در تمامی شهرستان های استان بر اساس شرایط اقلیمی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن کیانی فر در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در بحث توسعه گیاهان دارویی بیشترین فعالیت را در استان لرستان داشته ایم.

وی با بیان اینکه بیش از 30 گونه گیاه دارویی در استان کشت می شود، افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی در تمامی شهرستان های استان و بسته به شرایط اقلیمی؛ توسعه کاشت گیاهان دارویی در تمام شهرستان های استان و با توجه به شرایط اقلیمی و اقلیمی، توسعه کشت گیاهان دارویی در استان انجام می شود. بیشتر فرآورده های گیاهی دارویی به استان های دیگر ارسال و پس از تجمیع، از استان های دیگر صادر می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت گیاهان دارویی در استان با چشم انداز 10 ساله آغاز شده است که سالانه 1800 هکتار زیر کشت می رود. بخشی از کشت از اردیبهشت و فروردین آغاز شده و تاکنون بالغ بر 50 درصد کشت انجام شده است و قطعا این میزان کشت تا پایان سال به 100 درصد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی جهاد کشاورزی بحث متقاضیان و منابع مالی تسهیلات است که در صورت افزایش این تعداد تسهیلات متقاضیان بیشتری خواهیم داشت که می توانند این نوع کشت را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید