لزوم رعایت الگوی مصرف برای جلوگیری از وقفه در این هفته / کم نور کردن تنها یک لامپ به کاهش بار شبکه کمک می کند


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879501

محمد سلیمانی گفت: حتی یک لامپ نیز به کاهش بار کمک می کند. زیرا کل کشور همزمان گرم می شود و این افزایش گرما منجر به افزایش مصرف برق می شود و تمام تلاش ما بر این است که در پیک بار برق را کاهش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان در پاسخ به سوالات خبرنگاران ما در پایگاه خبری راه آرمان؛ وی در خصوص مشکل کاهش سیمان در بازار گفت: در خصوص کمبود سیمان جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان مجلس و کارشناسان استانی تشکیل شد که هم تولیدکنندگان سیمان و هم شرکت های برق و توزیع کنندگان در آن حضور داشتند. به توزیع کنندگان: «کسانی هم بودند که سیمان را از بورس خریدند، اما آن را انباشته کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال ادامه داد: شیفت های تعطیلات در صنایع رایج است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت صمت و نیرو، برای واحدهای نیروگاهی در سراسر کشور به عنوان مثال اگر سیمان کرمان در یک ساعت باشد، راهکارهایی ارائه می شود. سمنمان همزمان با پیک بار تولید می شود تا وقفه ای در تولید ایجاد نشود و یا تعطیلات از جمعه به دوشنبه تغییر کند.

سلیمانی تاکید کرد: واحدهای تولید انرژی در ساعات غیر پیک محدودیتی ندارند و می توانند با 100 درصد ظرفیت فعالیت کنند، بنابراین درخواست ما این است که در صورت کاهش برق در این ساعات مصرف برق را کاهش دهند. افزایش تولید و عملا هیچ وقفه ای در تولید وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان اذعان داشت: متاسفانه با کاهش برق قیمت اجناس افزایش یافته است. نه در اعتصاب

وی با بیان اینکه اکثر مجتمع های سیمان تحت کنترل برق منطقه ای هستند، گفت: در شمال کرمان تنها یک کارخانه سیمان از شرکت توزیع برق برق دریافت می کند که در زمان کم باری برق حتی بیش از ظرفیت مصرفی خود مصرف می کند و اعتراضی هم ندارد. .چون در اوج پیک بار نیست و شبکه را بارگذاری نمی کند.

امسال هیچ وقفه ای نسبت به برنامه های سال گذشته نداریم

سلیمانی با بیان اینکه سال گذشته به یکباره چالش برق را داشتیم، گفت: امسال با برنامه ریزی های انجام شده برنامه ای برای قطعی نداریم چرا که تمام هم و غم ما این است که برق مشترکان خانگی نباشد. قطع شد، وزارت ماشین‌آلات یک ساعت زودتر تعطیل شد و ساعت کاری تغییر کرد، بنابراین اگر ماه‌گرفتگی اتفاق بیفتد، عملا ضرر کرده‌ایم چون اداره را اجباری تعطیل کردند و از طرفی مردم ناراضی هستند.

156186c1 a678 4c97 80ff ee9e3faae1a7 خبر خاکستری

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات صدور قبوض برق خانگی، به خطاهای انسانی در قرائت کنتور اشاره کرد و گفت: در محاسبه مصرف برق به دلیل محاسبه و صدور جهانی هیچ خطایی وجود ندارد، در حالی که در اکثر کنتورهای برق از قبل دیجیتال و هوشمند هستند.

سلیمانی گفت: در حال حاضر کنتور به سه روش قرائت می شود که روش اول «پردازش تصویر» است به این صورت که تلفن همراه برق کاران به این نرم افزار مجهز شده و با قرار دادن گوشی در مقابل کنتور، شماره کنتور خوانده می شود مصرف برق

وی ادامه داد: روش دوم دستی است و مشکل ما همین جاست. برای حل این مشکل، ویدئویی با آموزش نحوه شمارش شمارنده را در سایت شرکت قرار دادیم تا مردم شماره را بخوانند و از طریق پیامک برای ما ارسال کنند، زیرا گاهی اوقات کارمندان می توانند. شمارنده را ندیدند یا عدد را اشتباه وارد کردند.

سلیمانی روش سوم را «هوشمند خوانی» خواند و گفت: بسیاری از مشترکان پرمصرف خود را به صورت آنلاین و هوشمند بررسی می کنیم که هر 15 دقیقه در سامانه مانیتورینگ ما عدد مصرف را خوانده و لحظه ای بررسی می کند.

70 درصد کنتورهای برق شمال استان دیجیتال است
وی با بیان اینکه سال گذشته 66 درصد کنتورهای برق دیجیتال بوده است، افزود: در حال حاضر 70 درصد کنتورهای برق شمال استان دیجیتال و تنها 30 درصد آن به صورت دستی است. ما قصد داریم تمام کنتورها را در حالت هوشمند و دیجیتال قرار دهیم.”

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان شمالی تاکید کرد: 670 هزار مشترک برق تجاری، خانگی و صنعتی در شمال استان داریم که بیش از 82 درصد آن مشترکان خانگی هستند که تنها 27 درصد برق تولیدی را مصرف می کنند.

82 درصد از مشترکان خانگی تنها 27 درصد از برق تولیدی را مصرف می کنند

وی ادامه داد: 4 درصد از بخش خانگی ما بیش از دو برابر الگوی مصرف برق است که به آن پرمصرف می گویند. مدل مصرفی تا 300 کیلووات ساعت برق مصرفی در ماه است و اگر بیشتر از آن مصرف کنند پر برق می شود.

سلیمانی اذعان داشت: میانگین مصرف 75 درصدی مشترکان برق بر اساس محاسبات نرمال است و پارسال 70 درصد مشترکان کرمان تا 300 کیلووات ساعت برق مصرف کرده اند که این میانگین الگوی مصرف ما است که به Is معروف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان گفت: در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور از کمبود برق تولیدی رنج می بریم که حدود 15 هزار مگاوات از کمبود برق بین تولید و مصرف است.



15000 مگاوات ساعت کمبود برق داریم

وی ادامه داد: برای جبران این کمبود در استان، استان قرارداد 4000 مگاواتی با SATBA (انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق) برای ایجاد زیرساخت مناسب برای نیروگاه خورشیدی ظرف 4 سال منعقد کرده است که در حال حاضر به 700 رسیده ایم. به 800 مگاوات در مرحله مناقصه برای اجراست و امیدواریم ظرف 4 سال به تعهدات خود به طور کامل دست پیدا کنیم.

سلیمانی ادامه داد: شرکت های بزرگ دولتی نیز طرح هایی دریافت کرده اند که خودشان نیروگاه بسازند. شرکت های بزرگی مانند فولاد، گل گهر و مس برای تامین برق مورد نیاز خود و همچنین برق مازاد اقدام کرده اند.» شرکت توزیع و بخش خصوصی نیز در سیکل ترکیبی فولاد زرند و بوتیا اقدام کرده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال گفت: از امروز تا 5 روز آینده زمان بسیار حساس و حیاتی خواهیم داشت و از شهروندان می خواهیم مصرف برق را کاهش دهند، حتی یک لامپ نیز به کاهش مصرف کمک می کند.

وی تاکید کرد: در 5 روز آینده کل کشور به طور همزمان گرم می شود و این افزایش گرما منجر به افزایش مصرف برق می شود و تمام تلاش ما بر این است که جریان را در پیک بار کاهش دهیم.




16158f88 ec8d 488e ace1 2065c1e9e80d خبر خاکستری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان کاهش دما با وسایل سرمایشی را برای شرکت کنندگان در آزمون سراسری ضروری دانست و گفت: امیدواریم با رعایت شهروندان در پیک مصرف و کاهش، فضای آرامش بخشی را برای حاضران در ایام امتحانات فراهم کنیم. برق. «لامپ نیز بسیار مهم است.

سلیمانی همچنین به شکایات شهروندان اشاره کرد و گفت: از همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی خواسته ایم تا برای کاهش برق که خللی در زندگی مردم ایجاد نمی کند، اقداماتی از جمله خاموش کردن چراغ های خیابان، پارک ها و روشنایی منازل انجام دهند. اقدامات شهروندان و شهرداری ها


روشنایی خانه ضروری نیست

وی در پایان با بیان اینکه روشنایی منازل ضروری نیست و از شهروندان می خواهیم در ساعات اوج مصرف ماه آینده منبع نور را خاموش کنند، خاطرنشان کرد: حتی ادارات دولتی در ساعات اوج مصرف تا قطع برق تعطیل هستند. قطع شده و به مشترکان خانگی تزریق شده است، بنابراین برای عبور از این بحران به کمک همه جانبه مردم و شهروندان نیاز داریم، زیرا روشنایی منزل الزامی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید