لامپ ها؛ آنها نقش گروه های پیاده و دشمن را بازی می کنند


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901857

لومپن ها گروه هایی هستند که نقش سربازان پیاده را در جنبش های افراطی و شورش برای گروه های مخالف بازی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حامد احمدی کارشناس علوم اجتماعی در یادداشتی نوشت: لمپان گروهی از اراذل و اوباش هستند که از جریانات مذهبی و سیاسی و اعتراضات خیابانی سوء استفاده می کنند و اموال و تاسیسات دولتی را تخریب می کنند. و پرداخت عمومی

دزدها، معتادان به مواد مخدر، تفنگ داران، شرورها، اراذل و اوباش و ادم های خیابانی اعضای گروه های لمپانی را تشکیل می دهند.

این افراد به هیچ اعتقاد مذهبی و سیاسی اعتقادی ندارند و در واقع جدای از اعتراض به دنبال منافع مادی و غارت اموال هستند و در مواردی نیز از نظر مالی برای خرابکاری در جامعه به کار گرفته می شوند.

در واقع طبق تعریف مارکسیستی لمپن ها گروهی از طبقه فرودست و کسانی هستند که فعالیت تولیدی در سطح جامعه ندارند و از راه دزدی، دلالی املاک، دزدی و کلاهبرداری امرار معاش می کنند.

گروه های لمپن سابقه سیاهی در جوامع دارند و در صد سال اخیر خدمات زیادی به دولت های استعمارگر و علیه جنبش های مردمی ارائه کرده اند که نمونه بارز و سیاسی آن در کودتای 28 مرداد 1391 است. سرکوب ما شاهد نهضت ملی ایران به رهبری دکتر محمد مصدق و سقوط این جنبش توسط گروه لومپن شعبان بیگ مخ بودیم.

در جریان اغتشاشات این گروه در اعتراضات اخیر خرابکاری های زیادی انجام دادند و البته فلسفه وجودی این گروه ها وندالیسم است.

گروه های لمپن چیزی برای از دست دادن ندارند و واقعاً ریشه ندارند، بنابراین بدون توجه به نوع جریان ها و مطالبات سیاسی هر جناح، روان عمل می کنند و بر روی جریان های مختلفی که در جامعه جریان دارند و دنبال می کنند، حرکت می کنند. از آنجا که منافع مادی برای آنها مهم و ضروری است، جنبش ها و مخالفان تروریستی و حتی رهبران برانداز به راحتی می توانند آنها را دنبال کنند.

در جریان اعترافات اخیر به قتل های هدفمند در کشور، اکثر عوامل به کار گرفته شده توسط موساد محکومیت و پرونده های سرقت و قمه داشتند و این ثابت می کند که پشمیرها اغلب توسط جنبش های مخالف و برانداز مورد استفاده قرار می گیرند.

در وقایع اخیر زاهدان و نحوه فعالیت این گروه ها در مواجهه با تاسیسات نظامی و تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم و غارت اشیاء و اجناس تجاری می توان رد ابلهان را مشاهده کرد.

در هفته سیاهی که گذشت آنها نقش پیاده گروه های دشمن را بازی کردند و اشرار از این گروه ها برای اهداف مذهبی، افراطی و سیاسی خود سوء استفاده کردند.

لومپن ها مانعی بر سر راه توسعه اقتصادی هستند و صرف نظر از آثار منفی کوتاه مدت، به عنوان یک نیروی ارتجاعی بلندمدت، در نتیجه خروج سرمایه و جذب سرمایه های اقتصادی در جامعه، احساس ناامنی ایجاد می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید