طرح ارتقای روشنایی جاده های کشور در یزد کلید خورد/ تعویض 200 هزار لامپ گازی با ال ای دی


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896044

طرح ارتقای روشنایی جاده های کشور امروز به صورت رسمی کلید خورد و معاون وزیر نیرو این طرح را از یزد کلید زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمد کمانی معاون وزیر نیرو پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم اجرای طرح اصلاح روشنایی معابر یزد اظهار داشت: در حال حاضر روشنایی بسیاری از جاده های کشور توسط لامپ های گازی تامین می شود که تعویض شده اند. توسط لامپ های LED کم مصرف. خواهد بود

وی گفت: این طرح در استان یزد آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور اجرا می شود.

کمانی ادامه داد: با اجرای این طرح 800 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می شود.


200 هزار لامپ ال ای دی کم مصرف جایگزین لامپ های گازی در جاده های یزد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز و در ابتدای اجرای طرح روشنایی معابر 200 هزار چراغ ال ای دی کم مصرف جایگزین لامپ های گازی در جاده های یزد می شود.

علی جم بیان کرد: جایگزینی لامپ های روشنایی گازی با لامپ های ال ای دی فوق کم مصرف نیز به منظور مدیریت و کاهش مصرف انرژی الکتریکی آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح به منظور کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه ای در مقیاس وسیع، کاهش آلودگی های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت های فسیلی، سیستم های روشنایی پرمصرف جایگزین می شود.

جام جم یادآور شد: با توجه به درجه حفاظت بالای لامپ های ال ای دی، این نوع لامپ ها با استفاده از فناوری های نوین تولید می شوند و بنابراین نیاز به نگهداری کمتری دارند و از کیفیت روشنایی بالاتری برخوردارند.

جم از مزایای این لامپ ها از نظر کیفیت روشنایی، عمر طولانی و مصرف کم برق خبر داد و یادآور شد: عمر این لامپ ها 10 سال و مصرف برق آنها یک چهارم لامپ های گازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: این استان دارای 286 هزار و 780 لامپ خیابانی است که از این تعداد 227 هزار و 330 لامپ گازی، 51 هزار و 66 دستگاه کم مصرف و 8 هزار و 384 چراغ ال ای دی است که قالب تفاهم نامه با هزینه تمام شده است. 348 میلیارد تومان برای بهینه سازی تمام لامپ های گازی است که سالانه 116 مگاوات ساعت در مصرف برق استان صرفه جویی می شود.

جم گفت: یکی از زمینه های صرفه جویی در مصرف انرژی در شبکه های برق، اصلاح روشنایی راه های درون شهری و بین شهری است، شبکه های روشنایی راه های درون شهری و بین شهری کشور شامل حدود 10 میلیون چراغ برق است که مصرف برق آنها حدودا 1000 مگاوات

جم کاهش تقاضا از طریق طرح ساماندهی روشنایی معابر را از دیگر برنامه های خدماتی در حوزه مدیریت تقاضا اعلام کرد و توضیح داد: تنظیم روشنایی معابر از قدیم به معنای روشن شدن تک تک چراغ های شهر بوده است و این در شرایطی است که کشور با آن مواجه می شود. با محدودیت های تامین انرژی، مصرف انرژی در شب را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید