طرح سفیران سلامت دانش اموزی در استان فارس کلید خورد/فعالیت ۱۳۵ هزار سفیر سلامت دانش آموزی


به گزارش خبرگزاری موج فارس، اعظم گودرزی در آیین استانی افتتاح طرح سفیران سلامت دانش اموزی در مجتمع اموزشی علوم پزشکی شیراز گفت: نزدیک به ۱۳۵ هزار سفیر سلامت دانش آموزی در استان فارس و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت دانش آموزی در سطح کشور داریم و قصد داریم امسال این رقم را به ۴ میلیون نفر برسانیم. 

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش گفت: دانش آموزان ما به عنوان سفیران سلامت باید  هم آگاه شوند و هم آگاهی خود را نشر دهند و با یادگیری مفاهیم بهداشتی، نکات مهم سلامتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی ها، خانواده و دوستان باعث ترویج آن شوند.

گودرزی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در عرصه سلامت فعال‌اند، سفیران سلامت هستند، یادآور شد: این دانش‌آموزان به حوزه سلامت حساس شده و به‌ عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال می شوند.

وی افزود: دراین راستا سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که دارای مربی بهداشت است آموزش های مهارتی و آموزش های کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم و موارد دیگر بهداشتی را از مراقبین یا رابطین سلامت مدرسه دریافت می کنند و موظف به آموزش این مهارت ها به  حداقل ۱۰ نفر از همسالان خود هستند. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش وپرورش ادامه داد: همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت های بهداشتی را تمرین و عملیاتی کنند.

گودرزی گفت: استان فارس از استان های پیشرو وحائز بالاترین  میزان رتبه های برتر در جشنواره سفیران سلامت دانش اموزی در ۲ سال اخیر بوده است که این خود نشان از سطح بالای آگاهی و اطلاعات سلامت جامعه  فرهنگیان استان و جمعیت دانش آموزی است.

 وی افزود: همه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان استان فارس دارای توانمندی های بالایی در زمینه مهارت های  بهداشتی هستند و امیدواریم در هشتمین دوره این جشنواره نیز استان فارس همچون گذشته بدرخشد.

مدیرکل دفترسلامت وتندرستی وزارت اموزش و پرورش

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش جشنواره سفیران سلامت با هدف اینکه دانش اموزان بتوانند مهارت های فردی را در قالب مهارت های هنری آموزش ببینند طراحی شده است که قطعا اثرگذاری مطلوبی در مهارت های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم خواهد داشت.

گودرزی افزود :کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است همانگونه که اگر سلامت نباشد قطعا کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

وی آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان را از وظایف سفیران سلامت دوره ابتدایی دانست و افزود: در این راستا به دانش آموزان  نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و استفاده از مواد مغذی جهت سالم نگه‌ داشتن دهان و دندان در قالب برنامه‌های متنوع آموزش داده می‌شود‌.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش با اشاره به آمارهای نگران کننده در مورد چاقی و اضافه وزن و نارسایی های ساختار قامتی در دانش آموزان گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما کم تحرکی افراد جامعه وخصوصا دانش آموزان است که سفیران سلامت دوره متوسطه باید در این زمینه اثرگذار باشند. 

معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش فارس نیز گفت: باید به فرزندانمان از همین ابتدای کودکی یاد بدهیم چگونه از خودمان مراقبت کنیم.

سید کاظم حسینی گفت: اقدامات خوبی در حوزه سلامت و تندرستی در دولت جدید درحال انجام است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش فارس اجرای طرح سفیران سلامت دانش اموزی را از جمله این اقدامات دانست و گفت: تلاش برای دانش اموز محور بودن این برنامه ها بر غنای آن می افزاید.

حسینی گفت: هفت سال است که طرح سفیران سلامت در سطح استان همزمان با کشور برگزار شده است که در این طرح‌ دانش اموزان با خود مراقبتی در زندگی شخصی و در محیط زندگی اشنا می  شوند.

معاون تربیت بدنی وسلامت اموزش و پرورش فارس به جشنواره سفیران سلامت نیز اشاره کرد و گفت: اثار دانش اموزان در قالب های مختلف درسطح مدرسه،ناحیه و‌ کشور ارزیابی می شود.

حسینی گفت: استان فارس در جشنواره سفیران سلامت دو سال پیاپی مقام برتر را کسب کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش فارس گفت: اجرای طرح سفیران سلامت باعث شده نتایج این برنامه هم بر روی  سلامت خانواده و همسالان در شاخص های سلامت خصوصا مراقبت از پوست و چشم و تغذیه سالم تاثیر مثبتی داشته باشد.





آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید