آغاز اردوهای مهارت‌آموزی ۲۳ هزار دانش‌آموز در استان فارس

معاون اداره کل آموزش و پرورش خبر داد:

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: اردوهای دانش‌آموزی طرح شهید نیری با حضور حدود ۲۳ هزار دانش‌آموز دوره اول متوسطه در استان فارس آغاز شد و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.


به گزارش خبرگزاری موج فارس، علیرضا شادباش در این زمینه گفت: اردوهای یکروزه با رویکرد مهارت‌آموزی و مشارکت‌جویی در‌ قالب طرح شهید نیری ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه استان فارس از ۲۴ مهرماه آغاز شد و تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تخصیص سهمیه دانش‌آموزی به هریک از مناطق پنجاه و نه‌گانه استان، گفت: در این طرح، روزانه ۶ منطقه و شهرستان و هر کدام ۴۰ دانش‌آموز را به اردوگاه شهید دستغیب شیراز اعزام می‌کنند؛ بنابراین روزانه ۲۴۰ دانش‌آموز فقط در این اردوگاه حضور دارند.

شادباش افزود: هم‌زمان با برنامه‌های اردویی اردوگاه شهید دستغیب، طرح شهید نیری در ۱۷ اردوگاه دیگر استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این اردوهای یکروزه با شعار تربیت بدون توقف برگزار می‌شود و ایجاد زمینه شناسایی رشد و شکوفایی، برنامه‌ریزی هوشمندانه برای مهارت و تقویت هنجارها، تقویت مهارت‌های زندگی در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و ورزشی، ایجاد زمینه هنری، ورزشی، علمی و آموزشی و…، از جمله اهداف اردوهای طرح شهید نیری است.

 معاون آموزش معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: در این اردوها که از امروز آغاز می‌شود و تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد حدود ۲۳ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول، مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در این طرح، ادارات آموزش و پرورش استان یک هفته دختران و هفته دیگر پسران را به اردوگاه‌ها اعزام می‌کنند. 

شادباش افزود: در طرح شبانه این اردوها که صرفا در اردوگاه شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود، دانش‌آموزان ساعت ۱۷ عصر وارد اردوگاه می‌شوند و در بدو ورود به مقام شامخ شهدای دانش‌آموز ادای احترام کرده و سپس با عبور از دالان سربند و پس از اقامه نماز، در برنامه افتتاحیه اردوی شبانه حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در ادامه در برنامه جنگ شادی شبانه، رصد ماه، ستاره و نقد فیلم شرکت و فردای آن روز نیز در کارگاه‌های مهارت‌آموزی مشارکت و ظهر اردوگاه را ترک می‌کنند.

وی گفت: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰  دانش‌آموز دختر و پسر در اردوی شبانه اردوگاه شهید دستغیب حضور پیدا می‌کنند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید