طرح جامع فضای سبز شهری زنجان کلید خورد / کاشت 7 هزار نهال و 50 هزار جعبه گل در آستانه بهار در زنجان


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814258

سرپرست سیما، سازمان منظر و فضای سبز شهرداری زنجان:

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: طرح اصلی طرح کلی فضای سبز شهری زنجان به مناسبت 15 اسفند هفته منابع طبیعی بود که دستورالعمل تفصیلی و نقشه راه آینده است. برای مناطق سبز زنجان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: طرح کلی فضای سبز شهری زنجان به مناسبت هفته منابع طبیعی از 15 اسفندماه سال جاری آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح کلی فضای سبز شهری زنجان دستورالعملی بسیار دقیق و مدون برای آینده شهر زنجان است و نقشه راه این شهر را ترسیم خواهد کرد.

فیلو با بیان اینکه این نقشه راه همزمان با هفته منابع طبیعی در 15 اسفند ماه راه اندازی شد، افزود: طرح جامع طرح سبز زنجان، نقشه راه شهر برای کاشت درخت و ایجاد فضای سبز از نظر کیفی، کمیت و اجرا «نقاشی خواهم کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و مناطق سبز شهرداری زنجان گفت: سرانه فضای سبز شهر زنجان در حال حاضر 665 هکتار و طبق بررسی های کارشناسی به استاندارد ملی و بین المللی نزدیک است.

وی بیان کرد: طرح کلی فضاهای سبز در شهر زنجان ما را به چارچوب و دستورالعمل های مناسب راهنمایی می کند و نتیجه موثر و مفیدی خواهد داشت تا فضای سبز شهری با شهر زنجان متعادل شود و در آینده مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی توسعه یابد.

فیلو گفت: طرح کلی فضای سبز شهری زنجان طرحی برای تحقیق و اجراست که در آغاز هفته منابع طبیعی کلید خورده و در خوشبینانه ترین حالت یک طرح 5 ساله است که پس از 2 سال ، بررسی های دقیق اقلیم، فرهنگ، زمین شناسی، آب های زیرزمینی و موارد دیگر در کارگروه های تخصصی سازمان بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از آن اقدامات یک ساله برای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: برای اجرای نهایی طرح یک دوره زمانی حدود 5 ساله در نظر گرفته ایم.

رئیس سازمان سیما، منظر و مناطق سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه قطعاً کل شهر زنجان به صورت متعادل مشمول این طرح می شود و فضای سبز در تمام نقاط شهر توزیع می شود، گفت: پروژه کمربند سبز به مساحت حداقل 150 هکتار که سرانه سبز زنجان را 3 متر افزایش می دهد.

وی افزود: احداث کمربند سبز در کمربند شمالی زنجان انقلابی در فضای سبز زنجان ایجاد می کند.


* کاشت 7000 نهار و 50000 جعبه گل به مناسبت عید نوروز

فیلو با اشاره به اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان برای استقبال از نوروز و بهار گفت: گلدهی فضای سبز در اولویت از 10 اسفند آغاز و تا پایان اسفندماه به پایان می رسد. . گل های مورد استفاده شامل بنفشه، گل همیشه بهار، گل شب بو و غیره است. در تعداد 50000 جعبه هستند.

وی خاطرنشان کرد: 7000 اصله درخت میوه و زینتی در سطح شهر و پارک های جنگلی از جمله پارک های جنگلی گرداغ، ارم و گلستان، زیر برج های امیرکبیر، بلوار زیتون، میدان امام حسین (ع) گلشهر، حرم مرکزی زنجان و پارک ها. در سرتاسر شهر کاشته خواهد شد و عملیات از 6 مارس شروع و در 10 مارس به پایان می رسد.

فیلو با اشاره به آماده سازی پارک های شهری برای استقبال از مسافران نوروزی، افزود: در صورت موافقت ستاد ملی تاج، تمامی پارک های شهر به ویژه پارک های مسافری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی خواهند بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: شستشوی پرچین ها و بوته های سطح شهر، طراحی، ساخت و نصب المان های جدید شامل خانه های وزیر، قطار، فیگور ماهی، بچه های شاد، گل، طاق و لباس آذربایجانی. ، پلنگ، تونل با گل، آونگ و نوروزخوانی در شهرستان از دیگر فعالیت های این سازمان برای استقبال از نوروز است.

وی افزود: رنگ آمیزی و رنگ آمیزی پل ها و دیوارهای شهر، بهسازی و رنگ آمیزی المان های شهر و یکپارچه سازی پرچم ها در هفته پایانی اسفند نیز از اقداماتی است که برای استقبال از نوروز و بهار در زنجان انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید