اجرای طرح پویش سبز در مازندران / کاشت 2 میلیون و 600 هزار اصله نهال


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813628

حسن کریان پور گفت: طرح پویش سبز در مازندران با قوت در حال اجراست و نهضت درختکاری را در جاده های استان اجرا می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حسن خیریان پور صبح امروز در جشن روز درختکاری که در پارک جنگلی سی سنگان نوشهر برگزار شد؛ گفت: وی با اشاره به ترویج فرهنگ نجاری و حفظ طبیعت بیان کرد: در عین حال دولت ورزش می کند، پارسال هزار و 670 هکتار چوب در استان مازندران کشت شد که باید الوار بکاریم چرا که 65 درصد چوب داریم. تولید نئوپان و خمیر کاغذ کشور در استان مازندران.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ادامه داد: حدود 10 هزار نفر در این صنایع به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، بنابراین تولید آن برای کشور حائز اهمیت است، بنابراین برای حفظ این اشتغال و تولید این صنایع نیاز به مواد اولیه دارد، از جنگل با یک طرح تنفس جنگل ها و حفاظت از جنگل های هیرکانی و جلوگیری از نشت ارز و جلوگیری از قاچاق چوب نیازمند توسعه کشت الوار هستیم.
وی افزود: همزمان طرح پویش سبز در مازندران با قوت اجرا می شود و با توجه به تاکید و دستور استاندار برای بزرگداشت مرحوم علامه حسن زاده آملی مقرر شد در جاده های استان درختکاری شود. گلوگا، در 22 شهر، کار جهادی و نهضت درختکاری به معنای واقعی کلمه در حال انجام است و ما در حال پیگیری هستیم. ما برنامه هستیم.
کریان پور خاطرنشان کرد: 408 کیلومتر از راه های اصلی پاکسازی و درختکاری شده و این کار با قوت ادامه دارد و تا دو روز گذشته بر اساس آخرین آمار 2 میلیون و 300 هزار اصله نهال کاشته شده که بیشتر آنها درختان جنگلی هیرکانی هستند. از روستا
وی افزود: در شهرها و روستاها شهرداران و دهیاران 300 هزار اصله نهال پرتقال، افرا و سایر درختان محلی، 200 هزار اصله نهال در غرب استان غرس کردند که در مجموع 2.7 میلیون اصله نهال در استان کاشته شد. این فرهنگ و عزم عمومی برای کاشت درخت ایجاد شد.
معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه شرایط برای کاشت درخت در مازندران فراهم است، گفت: این ساختمان فرهنگی و بسیج مردمی و حرکت جهادی درختکاری در سال جاری با عزم عمومی انجام شده و در حال اجراست. موضوع مهم دیگر فرهنگ نگهداری، حفاظت و حفاظت است که همه مردم را در قبال حفاظت از درختان و جنگل ها می طلبد. برای حفاظت و آبیاری این درختان و آبیاری در فصل گرما برای گذراندن فصل گرما برای هر شهر ۲ تانکر آب اجاره می شود چرا که فرهنگ سازی برای حفاظت از این درختان بسیار حائز اهمیت است.
عبدالرضا سنگری مدیرکل منابع طبیعی مازندران-نوشهر با اشاره به دستور استاندار و اقدامات معاونت اقتصادی استانداری برای اجرای پویش سبز گفت: بیش از 60 پویش در غرب مازندران انجام شد. اینها اعضای شورا هستند که تلاش کردند و امسال بالغ بر 500 هزار نهال کاشتیم و این کار ادامه دارد.
وی درباره موضوع آزادسازی سواحل نیز گفت: دستور انقلابی و جهادی رئیس جمهور این کار بزرگ را جدی و پرشورتر کرده است. خودشان سر کار آمدند و پس از دستور رئیس جمهور موافقت کردند که شرکت کنند و در این مدت 10 کیلومتر از طریق مراجع دولتی آزادسازی ساحل انجام شد و قبل از آن همکاران ما 106 کیلومتر را آزاد کردند.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر دو عشق به دریا و جنگل در شمال کشور که باید از آنها به درستی بهره برداری و حفاظت شود، افزود: برای داشتن حراست و با پیگیری هایی که داشتیم 64 سرمایه گذار در غرب استان آماده همکاری بودند. خوشبختانه چهار سرمایه گذاری در بحث گردشگری ساحلی انجام شده است. سال گردشگری باید برای غرب مازندران باشد و یک مورد هفته گذشته قرارداد بستیم، دو سال دیگر حدود 2 هزار میلیارد تن سرمایه گذاری می کنند.
سنگری بیان کرد: در بحث سواحل پس از آزادسازی نگرانی هایی در مورد ساماندهی وجود دارد که باید اعتبار سنجی شود تا قلمرو اشغال نشود و با هجوم جمعیت در زمان آزادسازی دریا، مردم نگران غرق شدن به دلیل کمبود آب هستند. دانش شنا در دریا «باید انجام شود و با تلاش استانداران سواحل را مدیریت کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی مازندران نوشهر با اشاره به اقدامات آبخیزداری غرب مازندران گفت: کار سرشاخه ها بومی سازی شده و پیمانکاران داخلی در حال ساخت این مدل هستند و غرب استان در حوزه مخزن و مدیریت بتن. و سدهای گابیونی در حوزه منابع طبیعی است که حتی در پایین دست هم این کار را انجام دادند و در حوضه نوشهر سه انشعاب احداث شد و 34 رودخانه سرسبز داریم که 10 رودخانه را مهار کردند.
وی افزود: ساخت این بند سرمایه گذاری است که از ضرر و زیان جلوگیری می کند و مشارکت باید بیشتر شود.
سنگری با اشاره به بحث گردشگری ساحلی و جنگلی و همکاری وحمت امامی پیمانکار پروژه سیسنگان گفت: این قرارداد به تمامی تعهدات و پرداخت تعهدات مندرج در قراردادها پرداخته است که نشان از مدیریت و توان این پیمانکار دارد. چالش ها و مسائل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید