توزیع 600 هزار اصله نهال در استان سمنان


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813092

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب استان سمنان از توزیع 600 هزار اصله نهال در استان سمنان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; جعفر مرادی حقیگی مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب استان سمنان در نشست خبری هفته منابع طبیعی گفت: شاهد مراتع هستیم.

مرادی حقیقی در ادامه بیان کرد: در تمامی برنامه های امسال سعی کردیم شعار سال را دنبال کنیم و 14 برنامه بزرگ را پیرامون فرمایشات ایشان اجرا و تکمیل کردیم.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، 600 هزار اصله نهال از سه نهالستان سوکان، حسن آباد دامگان و شهرستان شاهرود در استان به مناسبت هفته منابع طبیعی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مرادی حقیقی با اشاره به تخصیص حوزه های آبخیز ملی و استانی، آن را اتفاقی مهم و موثر در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان دانست و گفت: تومانی.

وی با بیان اینکه این وام ها بلافاصله به ادارات کل منابع طبیعی و مدیریت آب اعطا می شود، گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها در 19 منطقه به مساحت 35 هزار هکتار مساحت موثر برنامه ریزی شده است که در راستای اجرای این طرح ها است. اولویت ها و نیازهای منطقه ای در چندین زمینه برنامه ریزی و برآورده شده است.

مرادی حقیقی از اجرای عملیات خاکی به حجم 55 هزار مترمکعب از محل این وام ها خبر داد و افزود: بالغ بر 50 هزار مترمکعب سازه های سنگی و ساروج، گابیون و سازه های پایه بتنی سبک از جمله پروژه هایی است که در شهرهای مختلف این کشور اجرا می شود. سالی که استان کار می کند.

وی همچنین از انجام کارهای بیولوژیکی خبر داد و افزود: کاشت و بذرپاشی در قالب پویش عمومی 10 هزار هکتار از اراضی استان و همچنین حدود 4400 هکتار کشف و کشت گیاهان دارویی و میوه دار و نابارور انجام شد. کاشت در سال جاری انجام شد.

لازم به ذکر است در حوزه حفاظت و امور اراضی در اعمال کاداستر اراضی کشوری و کشوری در سامانه خدمات اصلی ثبت اسناد و املاک به مساحت 8 میلیون و 400 هزار ثبت شده است. هکتار. و سند کاداستر یک برگی به وسعت 8 میلیون و 200 هزار هکتار از طرف جمهوری اسلامی صادر شده توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبهای کشور و 27 کیلومتر غرفه سیمانی از نوع منطقه حفاظتی. سوخت 150 خانوار از آبگرمکن خورشیدی و کوره گازی با وام ملی تامین و در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید