سامانه رسمی کاداستر در استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضائیه افتتاح می شود / توزیع یک میلیون و 300 هزار اصله نهال در استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه امسال سیستم حفاظتی یگان رعایت شده است. نظارت خوبی انجام شده و 139 و 1504 آماده دریافت گزارش هستند.

محمدی گفت: با توجه به آلودگی و صنعتی بودن شهر اراک باید یکی از مهم ترین اقدامات برای تسریع در جنگل کاری اندیشیده شود.


سامانه رسمی کاداستر با حضور قوه قضائیه در استان مرکزی افتتاح می شود

وی ادامه داد: سامانه رسمی کاداستر در استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضائیه افتتاح می شود و از ابتدای راه اندازی این سامانه 100 درصد اراضی ملی در سامانه ثبت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: در حوزه آبخیزداری هفت طرح 51 میلیارد ریالی در پنج شهرستان استان در قالب طرح های سدسازی و آبخیزداری اجرا شده است.

وی افزود: پارک مدیریت مخزن گردو سال گذشته افتتاح شد و امروز این پروژه به یک برند ملی تبدیل شده و استان های زیادی برای بازدید از این منطقه آمده و از نزدیک اقدامات انجام شده را رصد کرده و شاهد اقدامات انجام شده در این منطقه هستند. و از آب جاری همان منطقه برای آبیاری استفاده می کنیم.


توزیع یک میلیون و 300 هزار اصله نهال در استان مرکزی / استان مرکزی اولین نهالستان در کشور

محمدی افزود: به مناسبت هفته منابع طبیعی یک میلیون و 300 هزار اصله نهال در استان توزیع می شود که 300 هزار نهال برای کمک به جنگل های کشور در اختیار مردم قرار می گیرد و یک میلیون نیز در اختیار مردم قرار می گیرد و تاکنون تحویل داده می شود. هزار شهرداری به هر شهرداری که درخواست داشته باشد تحویل داده شده و خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: نهالستان استان از سال گذشته با سیستم مکانیزه قطره ای آبیاری می شود و از 500 هزار به 1.5 میلیون نهال به 4 میلیون نهال رسانده ایم و تامین می کنیم. بخشداری مرکزی در رتبه اول مهدکودک در کشور قرار گرفت.


باغ پرندگان، دریاچه های مصنوعی و امکانات تفریحی توسط شهرداری در پارک جنگلی شهید باهنر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پارک جنگلی شهید باهنر اراک در سال های اخیر واگذار شده و قرارداد 30 ساله با شهرداری اراک در حال تمدید است و برنامه های خوبی از جمله باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی و امکانات تفریحی در نظر گرفته شده است. این پارک.”

محمدی با تاکید بر اینکه افزایش فضای سبز در استان مرکزی یک ضرورت مهم است، افزود: در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم و البته اعتبار نیز بسیار مهم است و قطعا می تواند سلامت مردم را تضمین کند و این یک رسالت است.


سرانه جنگ برای هر نفر در استان مرکزی 265 متر مربع و این رقم بسیار پایین است.

وی گفت: سرانه جنگ در دنیا 6200 متر مربع و در کشور 1700 متر مربع است، اما در استان مرکزی 265 متر مربع است و این رقم برای افزایش سرانه جنگل بسیار پایین است.

مدیرکل مدیریت منابع طبیعی و مجموعه آب استان مرکزی یادآور شد: اراضی منطقه گردشگری هپکو از ابتدای بزرگراه یک هزار و 500 هکتار است که هزار و 400 هکتار آن مربوط به منابع طبیعی و 100 هکتار متعلق به شهرداری و اراک است. شهرداری باید برای این امر برنامه ریزی کند 100 هکتار وجود دارد و منابع طبیعی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در کویر میگان فرسایش اراضی را از 30 تن به 10 تن رسانده ایم و در زمینه کشت گیاهان دارویی بیش از 700 هکتار از گونه های مختلف در شهرستان های تفرش، دلیجان، خمینی و شازند ایجاد شده است. و البته با مشارکت .خاص نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید