29 هزار هکتار اراضی بیابانی در استان قزوین وجود دارد / 300 هزار اصله نهال به صورت رایگان توزیع شد.

وی افزود: در اراضی منابع ملی در سال جاری هیچ گونه قطع درختی صورت نگرفته و پرونده هایی که برای قطع درختان به مراجع قضایی ارائه شده به دو رقمی نمی رسد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و حوضه داری قزوین ادامه داد: گاهی اوقات جنگل نشینان و چوپانان برای تهیه هیزم شاخه های درختان را هرس می کنند که با قطع درختان متفاوت است.


ثبت 770 هزار هکتار از اراضی ملی قزوین در سامانه خدمات اصلی ثبت اسناد.

کاسم زاده گفت: 770 هزار هکتار از اراضی منابع ملی استان قزوین در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت و برای 730 هزار هکتار سند یک برگی دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال 300 هزار اصله نهال رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است. وی گفت: 180 هزار اصله نهال صنوبر برای توسعه صنعت چوب توزیع می شود.

این مقام مسئول گفت: 12 گروه گشت زنی متخلفان را در استان شناسایی کردند. وی افزود: افرادی که در اراضی دارای منابع ملی اقدام به قطع درختان کنند محاکمه و مجازات های سنگینی در نظر گرفته می شود.

کاسم زاده گفت: علیرغم اینکه گشت های اداره کل منابع طبیعی به صورت مستمر مناطق دارای منابع ملی را رصد می کنند اما از مردم می خواهم در صورت مشاهده جنگل زدایی و تخریب و تصرف اراضی دارای منابع ملی به سامانه 139 و 1504 اطلاع دهند.

28000 هکتار جنگل در استان قزوین وجود دارد

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اشاره به اینکه قزوین رتبه اول را در جنگل زدایی و تخریب جنگل ها دارد، گفت: این خبر که برخی رسانه ها منتشر کرده اند، جعلی است زیرا منابع قضایی، کارت های ماهواره ای و پوشش خبری وجود ندارد. اسناد. “هیچ کس دیگری ارائه نکرده است.

وی افزود: قزوین با 28 هزار هکتار جنگل که در مقایسه با جنگل های شمال کشور کم است، نمی تواند رتبه اول قطع درختان را کسب کند و به همین دلیل این خبر از نظر منطقی نمی تواند صحت داشته باشد.

کاسم زاده گفت: زمانی که خبر منتشر می شود باید مستندات و منابعی مانند دعاوی، طرح های پوشش جنگلی و تاییدیه اداره منابع طبیعی داشته باشد در غیر این صورت نمی توان به آن ها استناد کرد.

این مقام گفت که اخبار جعلی باعث نگرانی اذهان عمومی شده است. وی گفت: نباید تلاش شبانه روزی مردمی را که برای حفاظت از منابع طبیعی استان تلاش می کنند با انتشار اخباری که صحت ندارد هدر دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید