کاشت 100 اصله نهال به نام سردار سلیمانی در نوشهر

ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800215

وحید مشایخ گفت: در قالب طرح ملی پویش ایران سبز حدود 100 اصله نهال به نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در نوشهر کاشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید مشایی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: در قالب طرح ملی پویش ایران سبز به نام شهید حاج حاجسم سلیمانی طی مراسمی با حضور مسئولان محلی در منطقه ساحلی سیترا سیترا حدود 100 اصله نهال کاشته شد. منطقه نوشهر ..

وی گفت: اگرچه این طرح با شعار به ازای هر ایرانی یک نهال و برای هر شهید هزار نهال مزین شده است، اما از آنجایی که به تازگی دومین سالگرد سردار دلا را پشت سر گذاشته ایم، مقرر شد 100 اصله درخت در این منطقه شهری غرس شود. نام و یاد این شهید والامقام باید با همت گروه های مردم نهاد و اعضای قوه مجریه کاشته شود.

این مسئول با اشاره به توصیه و تمرکز استاندار مازندران مبنی بر تقویت پوشش گیاهی و افزایش سرانه فضای سبز در مناطق شهری افزود: جنین آغاز شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آب انبارهای نوشهر، گونه های پیش بینی شده در طرح ملی پویش ایران سبز را «اکالیپتوس و توسکا» خواند و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و انعقاد تفاهم نامه با گروه های کوهنوردی، این گونه است. در حال تلاش هستیم بله علاوه بر کاشت درخت در منطقه ساحلی در حدود 50 کیلومتری نوشهر تا رویان، در مناطق روستایی نیز با حضور گروه های غیردولتی به ویژه کوهنوردان اقدام به کاشت نهال خواهیم کرد.

مشایی برای حفظ و صیانت از این گونه های کاشته شده از مسئولان انتظامی به ویژه شهرداری ها خواست در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید