نهضت کاشت 50 هزار اصله نهال در تربت حیدریه


ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813442

گادری گفت: طرح پویش سبز را ما مردم از هفته بسیج امسال آغاز کردیم که بر اساس آن 50 هزار اصله درخت در نقاط مختلف شهری و روستایی کاشته می شود و تاکنون 30 هزار اصله درخت کاشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; علیرضا گادری صبح امروز در مراسم درختکاری به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: حدود 70 درصد مساحت شهرستان را منابع طبیعی تشکیل می دهد و متاسفانه بحران خاک بسیار بدتر و خطرناکتر از بحران آب است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های 15 تا 20 سال اخیر منطقه الله آباد واقع در ضلع جنوبی تربت حیدریه در معرض فرسایش بادی قرار دارد.

گادری گفت: گواه این گفته وجود ریزگردها در جنوب و غرب کشور است که حاصل از بین رفتن پوشش گیاهی است و نتیجه آن این است که هم اکنون در هر هکتار 15.5 تن فرسایش خاک در کشور داریم. “

رئیس اداره منابع طبیعی تربت حیدریه افزود: بر این اساس این امر مستلزم توجه همه کارکنان دستگاه های اجرایی شهرستان برای حفظ منابع طبیعی منطقه است.

امام جمعه تربت حیدریه نیز گفت: حفظ و توسعه منابع طبیعی زمانی به طور کامل محقق می شود که فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به آموزش همگانی تبدیل شود.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: وقتی این امر محقق شد، مردم خود به خود عمل می کنند و وقتی علم شد، به عنوان وظیفه ای که خداوند برای ما قرار داده است، زنده می شود و همه مقید می شوند. برای انجام وظیفه الهی . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید