همه زائران راهیان نور در سلامت هستند / رعایت الزامات بهداشتی در راهیان نور


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817438

جواد ولی اللهی با اشاره به اینکه تاکنون تمامی مسائل درمانی و بهداشتی در کمپ های مازندران تحت کنترل است، گفت: همه نمازگزاران در سلامت در راهیان نور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد ولی اللهی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با تبریک سال نو به تشریح اقدامات و خدمات درمانی در راهیان نور پرداخت و گفت: پس از اعلام ماموریت راهیان نور، کمیسیون تخصصی تشکیل و تیم اولیه کمپ ها اعزام شد.

معاون وزیر بهداشت و پدافند بیولوژیک و رئیس کمیته بهداشت و درمان سپاه کربلا از اعزام 3 تیم پزشکی به اردوهای مازندران (شهید بلباسی هرمشهر، شهید جعفرزاده اندیمشک و یادمان هفت نوار) ​​خبر داد و افزود: 6 تیم دیگر از زمانی آغاز شد. محوریت اردوگاه شهید بلباسی هرمشهر 6 نفر شامل پرستار، پزشک، کارشناس بهداشت، رانندگان آمبولانس و همچنین در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمسک بود، اما به یاد هفت تپ یک امدادگر و یک پرستار و آمبولانس جاده ای وجود دارد. یکسان. منطقه برای هفت تپه هم هماهنگ شد.

ولی اللهی همچنین از تحویل 200 میلیون ریال داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اردوگاه شهید بلباسی هرمشهر خبر داد و افزود: 10 میلیون تن داروی معاونت بهداشتی هرمشهر و دسفول با همکاری دانشگاه جندی شاپور خوزستان ارسال می شود. از هفت نوار داده شده است.

معاون وزیر بهداشت و پدافند زیستی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان ستاد CRRF در کربلا نیز در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات بهداشتی در اردوگاه ها اشاره کرد و افزود: شستشو و ضدعفونی شده و تاکنون 6 مرحله آزمایش و آزمایش آب کمپ از نظر آب آشامیدنی سالم، قابل کار و سالم و به نمازگزار 2000 ماسک و 20 لیتر ماده ضدعفونی کننده تحویل داده شد.

معاون بهداشت و امنیت زیستی و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد کل سپاه کربلا همچنین از بازدید 580 زائر از مراکز درمانی ثابت مستقر در اردوگاه های مازندران در اندیمشک و خرمشهر خبر داد و گفت: 8 نفر از آنها اهل بیت المقدس هستند. افراد کمپ هورهام از اندیمسک به مراکز درمانی عالی و تخصصی تر معرفی شدند که حال عمومی همه زائران خوب و ارجاع اکثراً عمومی بود.

ولی اللهی با اشاره به اینکه بازدیدهای بهداشتی از کمپ های مازندران بر عهده تیم های علوم پزشکی بابل و مازندران است، افزود: این تیم ها از سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها بازدید می کنند و همچنین به طور مرتب محل را سمپاشی و آب آزمایش می کنند.

معاون وزیر بهداشت و پدافند زیستی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان ستاد CRRF در کربلا تاکید کرد: با توجه به گسترش تاج در کشور و خوزستان، تمهیدات لازم برای تهیه مواد ضدعفونی کننده برای زائران فراهم شده است. دانشگاه علوم پزشکی تمامی ماسک ها و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار نمازگزاران قرار داد.

ولی اللهی همچنین با بیان اینکه تاکنون تمامی مسائل درمانی و بهداشتی راهیان نور تحت کنترل است، افزود: جلسات هماهنگی متعددی با دانشگاه جندی شاپور اهواز داشته ایم و هماهنگی های بسیار خوبی با معاونت های بهداشتی درمانی مستقر در دزفول و خرمشهر انجام شده است. .

معاون بهداشت و پدافند بیولوژیک و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان قرارگاه سپاه کربلا گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اردوهای راهیان نور باید به بهترین شکل ممکن حفظ شود. افراد بالای 50 سال و همچنین افراد زیر 12 سال نباید اعزام شوند. همچنین تاکید شد افرادی که سه نوبت واکسن دریافت کرده اند یا افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده اند با ظرفیت کامل اعزام نشوند.

ولی اللهی همچنین با اشاره به اینکه در سال های اخیر در اردوگاه شهید باکری به دلیل تجمعات در اردوگاه، تعدادی از زائران سایر استان ها برای دریافت خدمات درمانی راهی کمپ بهداری مازندران شدند، خاطرنشان کرد: استان مازندران دارای تیم پزشکی مجرب و واجد شرایط در I. باید از هماهنگی خوبی که کارکنان کمپ با ما دارند تشکر کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید