زائران راهیان نور از دو طریق به اردوی راهیان نور هرمزگان اعزام می شوند.


ساعت: 22:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816493

فرمانده نیروی زمینی بسیج راهیان نور و گردشگری هرمزگان:

مسئول بسیج راهیان نور و سازمان گردشگری هرمزگان گفت: امسال هرمزگانی به دو صورت به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ دوم مجید باقرزاده افزود: قسمت اول در قالب اردوهای دانش آموزی به روش قبلی در قالب اعزام کاروان ها به مناطق عملیاتی استان خوزستان است. این بخش از سوم اسفندماه با اعزام دو کاروان به این مناطق آغاز شد.

وی افزود: در روش دوم افراد به صورت حضوری با خودرو یا کاروان به این مناطق اعزام می شوند و این افراد باید قبل از اعزام، ثبت نام و داده های خود و ماهواره های خود را به سامانه rahnoor.ir ارسال کنند.

رئیس بسیج راهیان نور و گردشگری هرمزگان گفت: این افراد باید هنگام ثبت نام در سامانه rahnoor.ir اردوگاه پیامبر اکرم (ص) آبادان را برای اسکان انتخاب کنند.

سرهنگ باقرزاده افزود: افرادی که نمی توانند با خودرو شخصی به اردوگاه راهیان نور بروند نیز می توانند برای اعزام به همراه دیگر داوطلبان به پایگاه های مقاومت بسیج سراسر استان مراجعه کنند.

به گفته وی، این مرحله از راهیان نور از 26 اسفندماه تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت و مردم باید نوبت سوم واکسن کراون را دریافت می کردند.

استاندار هرمزگان همچنین شب گذشته در جلسه ستاد راهیان نور که به منظور تسهیل در امر اعزام زائران استان هرمزگان به مناطق نظامی 8 سال دفاع مقدس برگزار شد؛ در این جلسه با حضور در ستاد فرماندهی راهیان نور استان هرمزگان نیز در حال برگزاری است. وی گفت: تقویت فرهنگ ایثار و شهادت موجب پیشرفت در عرصه های مختلف جامعه می شود.

مهدی دوستی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید در هرمزگان به خوبی تبیین شود، داستان و روایت انقلاب اسلامی از دشمنی و کینه استکبار جهانی و شیطان.

وی احداث موزه دفاع مقدس در استان هرمزگان و یادمان شهدای هرمز را از اولویت ها و اقدامات ماندگار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می داند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این نشست گفت: راهیان نور یکی از تاثیرگذارترین وقایع تاریخی است و این موضوع تاثیرات بسیار مثبتی بر مردم به ویژه دانش آموزان و نوجوانان دارد.

سردار سالاری افزود: امیدواریم با کاهش تاج گذاری، فرصت مناسب تری برای مسیرهای سبک جنوب کشور و همچنین مسیرهای دریایی فراهم شود.

وی گفت: استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که زمینه ساز حضور نوجوانان، جوانان و مردم به ویژه در ایام نوروز باشد و نقش رزمندگان استان هرمزگان را در حفاظت از خلیج فارس به تصویر بکشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید