کاهش آسیب های شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی و کنترل دقیق / لزوم توجه به گرداب عواطف و احساسات در این شبکه ها


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840300

محمد لسانی گفت: برای آسیب های شبکه های اجتماعی باید برنامه ریزی و کنترل مناسبی داشته باشیم و مراقب باشیم در گرداب عواطف و احساسات در این شبکه ها که بدترین مشکل است، نیفتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد لسانی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: شبکه های اجتماعی از 25 سال پیش شروع شد، یعنی 25 سال پیش، زمانی که Six Degrees اولین نسل شبکه های اجتماعی بود، سپس در سال 2004 فیس بوک با خدمات و امکانات دیگری ایجاد شد و در سال 2005 یوتیوب و در سال 2006، توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی؛ بنابراین دو دهه از زمانی که شروع به تبلیغ رسانه های اجتماعی کردیم می گذرد.

وی گفت: شبکه های اجتماعی بر اساس مقوله روابط، محدوده روابطی که می توانیم از خانواده، دوستان، همکاران و غیره داشته باشیم، شکل می گیرد.

وی گفت: از سال 84 تب شبکه های اجتماعی در کشور ما با وبلاگ ها شروع شد و سپس یاهو و سایر رسانه ها ظاهر شدند. شبکه های اجتماعی بیش از 30 کارکرد دارند که بسیاری از آنها مثبت و فرصت هستند، مانند نیاز به اطلاعات، شناسایی، آموزش، آموزش و غیره.

لسانی با تاکید بر اینکه آسیب شبکه های اجتماعی باید برای به حداقل رساندن آن برنامه ریزی شود، گفت: مهمترین آسیب این شبکه ها اعتیاد پذیرفته شده در دنیا و آزار و اذیت و خشونت مجازی است.

یک کارشناس و مدرس ارشد سواد رسانه ای گفت: یکی دیگر از مضرات شبکه های اجتماعی اتکا به مطالعه است که برخی افراد محتوا تولید نمی کنند و فقط کپی پیست می کنند که یک سندرم اعتیادآور است که محتوای افراد و گروه های خاصی را در بر می گیرد. دیگران.

وی افزود: از دیگر آسیب های استفاده از شبکه های اجتماعی می توان به تعطیلی نیروی تحلیل و ارزیابی اشاره کرد. مردم در شبکه های اجتماعی بمباران اخبار و اخبار عجیب و غریب هستند و با اخبار بسیار متفاوتی روبرو می شوند که هر کلمه عجیبی را باور می کنند.

لسانی با اشاره به اینکه مواجهه با شبهات سیاسی، عقیدتی و مذهبی از دیگر موضوعاتی است که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی و کنترل درستی بر آسیب های شبکه های اجتماعی داشته باشیم و در گرداب نیفتیم. عواطف و احساسات در شبکه های اجتماعی که بدترین مشکل است، باید مراقب باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید