لزوم برنامه ریزی دقیق برای عرضه گوشت/ مسئولان دست دلالان را کوتاه کنند

ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793010

با نزدیک شدن به پایان سال، کارکنان باید اقداماتی را انجام دهند تا بازار مواد اولیه به ویژه بازار گوشت مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، هر ساله مدت ها قبل از اسفند ماه برنامه ریزی برای تامین کالاهای اساسی مانند مرغ و گوشت در نظر گرفته شده است، اما با عید سعید فطر مشکلات تامین این اقلام رو به افزایش است که امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم. دولت…

تامین مایحتاج اولیه مردم نیازمند برنامه ریزی دقیق و هم افزایی گسترده دست اندرکاران است تا با مشارکت گسترده دولت، مجلس و قوه قضائیه دست از پشت صحنه سودجویان این حوزه کوتاه شود.

برنامه ریزی های لازم برای تحویل گوشت در شب عید انجام شد

اسماعیل پرویزی فر در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: در حال حاضر مشکل کمبود گوشت مرغ وجود ندارد و حتی مرغ زیر قیمت مصوب 31 هزار تنی بازار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: علاوه بر این در صورت کمبود ذخایر مرغ، مرغ گرم را از استان های دیگر وارد می کنیم و به اندازه کافی ذخایر مرغ منجمد در انبارهای دام داریم.

2c8c4919 ff1b 43b5 bc40 231f77c8b2e0 خبر خاکستری

پرویز فر درباره عرضه گوشت قرمز نیز گفت: عرضه گوشت قرمز بیشتر از تقاضا است، در واقع مردم گوشت قرمز کمتری مصرف می کنند، البته ممکن است مشکلاتی در قیمت گوشت قرمز وجود داشته باشد که مردم را گله مند می کند.

وی افزود: در حال حاضر دامداران گوشت زنده را حداکثر 55 هزار تن می فروشند و گران نمی فروشند. در این راستا باید تدابیری اندیشیده شود تا گوشت ارزان‌تر به بازار عرضه شود که البته به شیوه‌ای نظارتی برمی‌گردد.»

پرویزی فر خاطرنشان کرد: سامانه نظارت به صورت ویژه در حال شکل گیری است و اکنون این موضوع به جهاد کشاورزی و بسیج منتقل شده، اقدامات نظارتی راه اندازی شده و امیدواریم مشکلات موجود برطرف شود.

وی گفت: از سوی دیگر قیمت گوسفند زنده از سال 97 تاکنون 55 هزار تن در هر کیلوگرم بوده و این در حالی است که قیمت بسیاری از کالاها و عوامل دامی مانند ذرت، جو، کاه و یونجه افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در حال حاضر کمبود گوشت قرمز وجود ندارد اما مردم به دلیل افزایش قیمت، مصرف گوشت قرمز را کاهش داده اند.

3fd31d52 558c 45be b98e 5618a903db0e خبر خاکستری

پرویزی فر خاطرنشان کرد: کل مصرف سرانه گوشت مرغ در استان کرمانشاه حدود 60 هزار تن در سال است که در برخی ماه ها مازاد و در برخی ماه ها کمبود است، بنابراین از نظر واردات یا استان بزرگی نیستیم. صادرات مرغ به استان های دیگر

وی افزود: از نظر مصرف گوشت قرمز، پیش از این میانگین مصرف در استان کرمانشاه 26 هزار تن بود که پیش بینی می شود به دلیل کاهش قدرت خرید این میزان کاهش یافته باشد.

پرویسی فر گفت: استان کرمانشاه از نظر عرضه گوشت گوسفندی صادرکننده به استان های دیگر است اما از نظر گوشت گاو واردکننده است، به طور کلی استان ما صادرکننده گوشت به استان های دیگر است.

1262eecc 6083 4f7c 9913 73a7a68f18a6 خبر خاکستری

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای تامین گوشت قرمز و مرغ شب عید انجام شده اما معمولا در سطح کشور تصمیم گیری می شود.

پرویزی فر خاطرنشان کرد: به اندازه کافی جوجه یک روزه تحویل داده شده است به طوری که دو سه ماه پیش حدود 115 میلیون قطعه جوجه در یک ماه جوجه ریزی شد اما اکنون این تعداد در کشور بالغ بر 130 میلیون است. که هیچ کمبودی برای شب عید نباشد.

وی افزود: در این وضعیت جوجه ریزی در بسیاری از استان ها مرغ مازاد وجود دارد و پشتیبانی دام از هم اکنون اقدام به خرید مرغ منجمد می کند. برای تامین گوشت قرمز هم مشکلی نداریم.»

مرغ در حال حاضر با نرخ مصوب به فروش می رسد

رامین پهلوانی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: در حال حاضر با مشکل کمبود مرغ مواجه نیستیم اما معمولا مرغ با نرخ مصوب به فروش می رسد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: برای برخی کالاها عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند تا با کاهش تقاضا قیمت ها ارزان شود و بالعکس.

پهلوانی خاطرنشان کرد: گوشت قرمز نیز در بازار موجود است اما گران است.

176e12da 1667 4918 bc7f 3b917c69b206 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید