انگیزه بازیکنان استقلال و پرسپولیس چند برابر شده است!

انگیزه بازیکنان استقلال و پرسپولیس چند برابر شده است!

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا در اظهارات اخیر خود درباره اتفاقات مهم فوتبال در سال های آینده به موضوع آغاز جام باشگاه های جهان از سال 2025 اشاره کرده است.

رئیس فیفا هنوز به نحوه انتخاب این 32 تیم اشاره ای نکرده است، اما بدون شک شرایط جام جهانی برای قاره های مختلف دنبال خواهد شد. بنابراین با توجه به اهمیت لیگ های قاره ای، احتمالا بین 4 تا 6 سهمیه برای باشگاه های قاره آسیا در نظر گرفته می شود. در چنین شرایطی قطعا تیم های راه یافته به جام باشگاه های جهان جزو باشگاه های مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا (چهار تیم نهایی) خواهند بود.

با نگاهی به سوابق تیم های باشگاهی کشورمان مانند پرسپولیس که در سال های اخیر دو بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و یا استقلال که در سال 2013 با امیر کالا ناوی و آندرانیک تیموریان به جمع 4 تیم برتر راه یافت. انتظار می رود در سال های آینده تیم های پرطرفدار پایتخت بتوانند از این فرصت برای رویارویی با باشگاه های بزرگ جهان استفاده کنند.

البته در شرایط عادی تیم های استقلال و پرسپولیس به مصاف باشگاه های بزرگ دنیا مانند رئال مادرید، منچستریونایتد، پاری سن ژرمن و باشگاه هایی از این دست می روند، دور از ذهن یا بسیار سخت خواهد بود، اما در چنین شرایطی رئیس فیفا با تساوی این فرصت و فرصت را برای نمایندگان ایران برای بازی مقابل باشگاه های بزرگ اروپا و آمریکای جنوبی ایجاد خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ پیش از این تیم هایی مانند سپاهان و ذوب آهن به تیم های نهایی راه یافته و در فینال لیگ قهرمانان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید