350 هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت کلزا رفت/ ادامه کشت در طارم


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902875

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کشت کلزا در استان زنجان گفت: 350 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته و کشت در شهرستان طارم ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ناصروفایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا؛ وی گفت: در حال حاضر تمامی مواد لازم برای کشت کلزا اعم از کود و بذر در استان زنجان تامین شده و کشاورزان زنجانی موفق به کشت 350 هکتار کلزا در مناطق مختلف استان شده اند.

وی با تاکید بر اهمیت کشت و آبیاری به موقع کلزا به عنوان مهم ترین عامل کمیت و کیفیت محصول تولیدی، افزود: کلزا در مناطق مختلف استان زنجان باید تا پایان شهریورماه کاشت و آبیاری شود، اما در طارم، کاشت تا پایان مهرماه امکان پذیر است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کلزا یک محصول قابل مدیریت و اثربخشی آن در گرو مدیریت مزرعه است گفت: مدیریت صحیح مزرعه در افزایش عملکرد محصول موثر است.

وی رمز موفقیت در دستیابی به عملکرد بالا در مزارع کلزا را رعایت اصول کشت و کشت و آبیاری به موقع عنوان کرد و افزود: مزارع کلزا کاران که امسال در استان زنجان عملکرد بالایی داشتند با تحویل به موقع بذر لازم و به موقع کشت و آبیاری، خسارت سرمازدگی و حمله پرندگان در امان ماند.

ناصر افایی با اشاره به ارائه مشاوره و نظارت مستمر توسط کارشناسان در تمامی مراحل کاشت، کشت و برداشت کلزا در استان زنجان، تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی با بازدید مستمر مشاوره های لازم را به کشاورزان ارائه می کنند.


وی گفت: همه ساله دانه های روغنی تولیدی وزارت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه های روغن کشی ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید