500 هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت گیاهان دارویی است


زمان: 5:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819793

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان بیش از 800 هکتار از اراضی استان زنجان را زیر کشت قرار داد و گفت: بر اساس برنامه ابلاغی این سازمان، 500 هکتار از اراضی دیم و آبی زیر کشت گیاهان دارویی قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مظفر یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه بسیاری از گیاهان دارویی به آب کمتری نیاز دارند و در شرایط اقلیمی مختلف از جمله شیب های تند، خاک های شور و فقیر و ارتفاعات مختلف قابل کشت هستند، گفت: در برخی از نقاط استان گیاهان دارویی آبزی کشت شده است و در اکثر استان ها گیاهان دارویی آبزی کشت شده است. مناطق در فصل خشک کشت می شوند.

وی با بیان اینکه کشت دیم گیاهان دارویی در مناطقی با بارندگی سالانه بالای 300 میلی متر امکان پذیر است اما نتایج اقتصادی رو به کاهش است، افزود: در حال حاضر گیاهان دارویی مانند رزماری، زعفران، زیره و شوید بیشترین سطح زیر کشت را دارند. استان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی به سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری حدود 300 هکتار کشت دیم و 200 هکتار کشت آبی گیاهان دارویی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار موجود که مختص سال 1400 است، حدود 860 هکتار گیاهان دارویی در استان کشت شده است، گفت: علاقه به کشت همچنان ادامه دارد.

یوسفی پور با بیان اینکه فرآورده های جمع آوری شده از گیاهان دارویی استان مشکلی از نظر بازاریابی ندارند، گفت: چندین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در استان در زمینه گلاب، عرقیات گیاهی و روغن های گیاهی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی به منظور ارزآوری علاوه بر حفظ منابع برای استان است، گفت: بیشترین تولید گل محمدی در استان به استان های همجوار ارسال می شود. . این دارو به صورت خشک به این گیاهان صادر می شد و عرقیات آن نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه چند شهرستان در تولید گیاهان دارویی پیشرو هستند، گفت: در ابهر بیش از 100 هکتار گیاهان دارویی در سه مزرعه کشت شده و این سطوح قابل توسعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید