بیش از 5000 هکتار از لرستان زیر کشت گیاهان دارویی است


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822527

میر با بیان اینکه یک هزار و 300 هکتار به سطح زیر کشت استان اضافه شده است، گفت: 5 هزار و 350 هکتار از اراضی لرستان زیر کشت گیاهان دارویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معتبه میر در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان در سال گذشته حدود چهار هزار هکتار بود تا این سطح افزایش یابد، امسال 1300 هکتار و سطح زیر کشت گیاهان دارویی پنج هزار و 350 هکتار است. هکتار

وی افزود: سال گذشته 12 هزار تن گیاهان دارویی برداشت شد و امسال نیز پیش بینی می شود بیش از 14 هزار تن از این منطقه برداشت شود. توسعه گیاهان دارویی علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد، از نظر مصرف آب نیز بسیار مقرون به صرفه است.

معاون اصلاح نباتات جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان لرستان مربوط به گل محمدی است که بیش از 900 هکتار به کشت گل محمدی اختصاص دارد و پس از آن گل محمدی، گشنیز قرار دارد. با چهار هزار هکتار رتبه دوم در کشت گیاهان دارویی کاربرد دارد.

میر با اشاره به حمایت کشاورزان از توسعه گیاهان دارویی گفت: چهار میلیارد تن تجهیزات برای پرورش و مراقبت از گیاهان دارویی به کشاورزان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این در طرح کشت نباتات که به صورت مشترک بین بهره بردار و جهاد کشاورزی در حال تدوین است بیش از سه میلیارد تن هزینه شده که یک طرح توافقی است و نیمی از هزینه های جهاد کشاورزی و نیمی پرداخت شده است. توسط کشاورز به صورت قراردادی از کشاورز خریداری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید