سرنوشت اوکراین در انتظار ترکیه و برخی کشورهای عربی است / غرب نژادپرست است / نظم جدیدی در حال ایجاد است


ساعت: 16:49
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811802

سید وحید کریمی، تحلیلگر ارشد بین المللی، غربی ها را نژادپرست دانست و گفت: «ترکیه نیز یکی از اعضای ناتو است. ناتو به عنوان یک نقطه تکیه تلقی می شود، در حالی که بحران اخیر نشان داده است که نتیجه اعتماد به غرب تنها بودن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدوحید کریمی استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد بین المللی با اشاره به تبعات جنگ اوکراین و روسیه در مقایسه شخصیت رئیس جمهور اوکراین و واکنش آمریکایی ها گفت: وی نشان داد که در سیاست، ریاست جمهوری جایگاه و تصمیم گیری برای کشور را نباید به کسی واگذار کرد و این مؤید کار شورای نگهبان در نظام کشورمان است که وظیفه تایید افراد شایسته را دارد.

وی افزود: دیدیم رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که غرب ما را تنها گذاشته و به ما پشت کرده و فقط برای ما دعا می کند. این چیزی است که راهنمای ما شهدای ما به ما یاد داده اند، یعنی فقط با توکل به خدا و توجه به نیروی درونی خود به دنبال پیشرفت باشیم و با تمام وجود به جلو حرکت کنیم.

استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد بین المللی در پاسخ به این سوال که چرا غربی ها شرکای خود را پس از استفاده از آنها رها می کنند، گفت: غربی ها باشگاه های نژادپرستانه دارند و ناتو یکی از آنهاست. فکر نمی کنند در صورت نیاز کمک می کنند و به سختی مورد حمایت قرار می گیرند یا مثلاً برخی از کشورهای عربی ناظر ناتو شده اند و همکاری با ناتو تکیه آنهاست.آنها می دانند که این در حالی است که موضوع اوکراین نشان داده است که اگرچه زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است اما دوستانه روابط با اسرائیل، او در بحران اخیر غرب تنها ماند.

وی افزود: رای ممتنع امارات، چین و هند برای محکومیت روسیه در شورای امنیت نیز قابل تامل است و عواقبی دارد که باید مورد توجه نخبگان قرار گیرد.

این تحلیلگر ارشد روابط بین الملل با اشاره به پیامدهای جبران ناپذیر جنگ گفت: جنگ خوب نیست و بین این درگیری ها افراد عادی، سالمندان و کودکان متاثر شده و خاطرات بدی در ذهن دارند.

کریمی ادامه داد: اما اگر بخواهیم از منظر کلان به روسیه و اوکراین نگاه کنیم، می بینیم که نظم جدیدی در حال شکل گیری است که بر اساس آن باید جایگاه ایران را در این مقطع مشخص کنیم.

وی افزود: ما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و برای ایجاد تحول در منطقه غرب آسیا می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم که جزئیات آن توسط مراکز بالادستی بررسی شود و در این شکل‌گیری نیز باید خود را در جایی قرار دهیم که به اجماع نزدیک است. «و بپذیر، تثبیت کن.

این تحلیلگر ارشد روابط بین الملل با اشاره به رهبر معظم انقلاب گفت: برای تثبیت جایگاه ایران در منطقه طی بیست سال آینده باید سیاست ها و نحوه زندگی در این حوزه تعریف، ترسیم و برنامه ریزی شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید